Hoe kan ik yacon het beste bewaren?

Als ik hem schil en even laat liggen, wordt alles zwart. Ik weet niet of je yacon kunt invriezen en hoe?
Misschien heeft iemand een lekker recept? Alle info is welkom.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
2.4K

Het beste antwoord

het is een soort knol, dus niet schillen voor je hem gaat eten, en gewoon koel bewaren
volgens bijvoegsel kun je hem dus koken, bakken rauw eten, wat je maar wil
anneliez
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je voor je antwoord. Soms zijn de knollen zo groot dat ik een deel eet en het andere deel wil bewaren, helaas wordt dat deel wel zwart. Jij hebt dus geen idee hoe dat komt en of je dat deel later nog gewoon kan eten?