Zijn er een soort maaltijdpakketten als Knorr en Bertolli in Barcelona?

Zijn er in supermarkten in Barcelona maaltijdpakketten te vinden zoals bijv. Knorr wereldgerechten etc.

Of wat zijn de Spaanse merken die dit doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
1.9K

Antwoorden (1)

Het merk Knorr heeft zeker ook een afzetrmarkt in Spanje, en ik vermoed Maggi ook wel. Echter, het assortiment is ongetwijfeld volstrekt anders dan je van hier gewend bent.

Maaltijdpakketten lijken een typisch Nederlands verschijnsel te zijn. Ik woon in Duitsland, de naaste buur nota bene, en daar is het eenvolstrekt onbekend verschijnsel. Wel pakjes & zakjes, maar de overlap met het Nederlandse assortiment is ongeveer 2 % hooguit.

De producten en smaken zijn voor elk land aangepast aan de smaak en kooktraditie van het land. Zo moet in Duitsland bij vrijwel elk gerecht room (tot en met de macaroni aan toe).

Als ik het Spaanse assortiment van Knorr bekijk, bijvoorbeeld, lijkt zich dat te beperken tot bijgerechten (gekruide rijst en groente) en soepen / sauzen.

Het in 1 pakje stoppen van 1 of twee kruidenmixen en een handje rijst of pasta en dat voor bijna 3 euro aan de consument te slijten lijkt vooralsnog een typisch Nederlands iets. Ik vinde het nog voor geen enkel ander land. (Maar mijn computer is een beetje traag, ik kan niet alle landen ' aflopen' . ) Wel zie je in vrijwel alle landen de zakjes voor eenpansgerechten, maar die verschillen dus echt per land.

Ik zou er dus maar rekening mee houden dat je in elk geval je rijst of pasta apart zult moeten kopen, en voor een samengestelde maaltijd meerdere ' pakjes' nodig hebt.

Toegevoegd na 10 minuten:
En anders is dit misschien wat voor je :
http://www.boodschappenuitholland.nl/index.php?item=&action=page&group_id=10000093&lang=NL