Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ga voor het eerst zelf macaroni maken met gehakt en een blikje tomatenpuree wanneer moet ik de tomatenpuree bij de gehakt doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Als het gehakt "rul" gebakken is. Oftewel helemaal bruin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra het gehakt gaar is, dus mooi bruin.
En eet smakelijk alvast.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Als het gehakt gaar is:
Als het niet meer rood is dus (:
Dat kun je doen als je de macaroni in de pan hebt gedaan. Zo doe ik het altijd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de gehakt bruin en los gebakken is. Roer de tomatenpuree erdoor en voeg dan wat suiker toe. Dan krijg je meer smaak aan de tomaten en doe er dan ook iets water bij om meer saus te krijgen en zodat het niet aanbakt.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
als het gehakt bruin is, dan de tomatenpuree erbij en effe meeroeren, zodat de puree kan ontzuren, wordt dan zachter van smaak. dan de rest van de ingr. erbij. s6..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bak eerst gehakt rul. Ik doe dat altijd voorzichtig prakkend net een vork in wat olijfolie. Doe er dan een kwart liter bouillon bij, gewoon met een half bouillonblokje gemaakt, wat peper en zout en de tomatenpuree en als je het in huis hebt knoflook en wat tuinkruiden, bij voorkeur Italiaanse. Laat dat wat inkoken om een heel acceptabele bolognesesaus te krijgen voor bij je macaroni of spaghetti. Aan ingeblikte tomatenproducten zit doorgaans veel meer smaak dan aan verse tomaten. Goeie keus dus voor een saus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat Keesvi zegt en dan is het ook nog lekker om een beetje lekkere rode wijn bij de saus te doen en het te serveren met geraspte kaas.

Als groentes is het lekker om er wat fijn gesneden prei en rode paprika er bij te doen, geeft ook lekkere smaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding