Welke hak-/keukenmachine is zeer geschikt om dadels te hakken?

Heb al diverse hakmachines geprobeerd..............maar helaas...............de dadels blijven heel

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
14.4K

Het beste antwoord

Zoals de Engeslsen zeggen: elbow grease. Spierkracht dus. Neem een zware houten plank en een groot koksmes. Snijd de dadels ieder doormidden. Daarna pak je het mes aan de punt ( bovenaan)met je linkerhand en hak- als je rechts bent- in wiegende beweging in een waaiervorm de halve dadels. Het plakt een beetje uiteraard maar je kunt zo heel mooi alles fijn krijgen. Deze wiegende hakbeweging kan je ook fantastisch gebruiken bij peterselie, noten en alles wat je fijn wilt krijgen. Mij staat bij dat AH op hun filmpjes dit wel laat zien. Kijk dan even bij peterselie hakken.

Toegevoegd na 4 minuten:
ik geef een link ove peterselie hakken. Met dadels gaat het net zo. AH geeft het filmpje niet meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wel het antwoord zal je misschien verbazen maar..... ook helaas.... zal je misschien ietwat teleurgesteld zijn.
De beste machine om dadels te hakken is nog altijd "de mens met een goed mes en een snijplank".
De reden gaf je zelf al aan, de dadels zullen aan het mes van eender welke machine blijven kleven tenzij je een echt grote en zware professionele machine gebruikt (en dan nog zal het probleem zich voordoen)
Dus als je dadels wil hakken raad ik je aan om dit met een groot mes te doen met een klein mesje bij de hand om de dadels hier regelmatig van af te krabben. Dit is de manier die ik al vele jaren toepas en die zich tot nu toe als de beste en makkelijkste manier heeft bewezen.
Succes met je dadels ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Grote keuken mes (koks mes) kook wat water af giet in bak en leg daar mes in dat hij heet is en dan droog hem af met doek probeer dan eens de dadels te snijden ben zelf kok weet na ervaring geitenkaas bijvoorbeeld ook plakt aan mes uit elkaar valt ben benieuwd of het is gelukt! veel su 6

ik denk personelijk dadels te plakkerig en kleverig zijn met een machiene te hakken fijn te maken zullen aan elke mes of kom gaan kleven
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nu wil ik eens afwijken van een mes , maar een moderne snijmolen aanbevelen.