Ik ga koekjes bakken, is bakpoeder dan echt nodig?

Ik ga vandaag brownie koekjes maken alleen ik heb geen bakpoeder. Is dat echt nodig en kan ik het evt nog door zelfrijzend bakmeel of bloem vervangen? Dit zijn de ingredienten van de koekjes: 120 gr boter, 100 gr suiker, 90 gr bruine suiker, 1 ei, beetje vanille extract, 100 gr cacoa, snufje zout, snufje bakpoeder, 160 gr choco druppels. Bakken op 180 graden voor ong 10 minuten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
13K

Het beste antwoord

Zonder bakpoeder gaat het prima, je maakt immers geen cake , maar koekjes en die hoeven niet echt te rijzen. Als je nog zelfrijzend bakmeel hebt, dat kan ook. Maar aan zelfrijzend bakmeel zit altijd een smaakje. Als ik jou was zou ik gewoon bloem nemen. Even door de zeef halen, dan gaat ie prima.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bakpoeder is een chemisch middel dat aan het deeg wordt toegevoegd om het te laten rijzen. Het vervangt gist als rijsmiddel. Dus ik zou het maar even kopen omdat je het gewoon nodig hebt. Bloem en zelfrijzend bakmeel is echt iets anders.