Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het is zondag, willen we satespiesen maken, komen we erachter dat we geen houten of metalen spiesen hebben... Iemand een alternatief?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
997

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Elke supermarkt verkoopt houten saté stokjes, als je nu gaat kun je ze nog even een paar uurtjes in het water leggen en ben je nog op tijd voor de wedstrijd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat je ook kunt doen is het vlees in stukjes snijden en zo in de koekenpan bakken, op een bordje leggen en met een lekkere satésaus en een vork ben je klaar. Scheelt tijd en geld.

Succes ermee!

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zelf heb een Tefal "grill minute" waarin ik ook de tosti's maak en ook de karbonaadjes grill. Werkt prima en zo klaar.
Maar een in een koekenpan gaat het ook prima hoor. Doe ik vaak genoeg. :-))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Gezien de vraagstelling zal in de woonplaats van Jamiro geen zondagsopenstelling zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Amadea, bedankt voor je reactie.
Waar heb ik het aan verdiend dat je de behoefte voelt om mij uit te leggen wat de vraagstelling inhoudt? :-))
Ik geef een aardig volledig antwoord en toch zulke kritiek.
Maar iemand is het kennelijk met je eens: een minpunt, of moet ik jou bedanken? Nee laat maar, ik wil het niet weten...
flyingcrow
9 jaar geleden
Jodokus 52 van mij een compensatieplus,er mankeert niks aan je antwoord.
Ja, citroengras maar dat zul je ook niet hebben. Je kunt het vlees in repen snijden en zonder pen in de pan of bbq doen. Satestukken aan de achterkant van een vork rijgen kan ook, maar ik zou daarvoor niet je zilveren antieke bestek gebruiken. Aan een mes zou je ook nog kunnen rijgen.

En last but not least, de buren. Wellicht hebben zij ze wel in huis. En als er een supermarkt in de buurt open is, is dat ook een optie maar die had je waarschijnlijk zelf al bedacht.
(Lees meer...)
paulus811
9 jaar geleden
als je nog een wiel hebt staan, haal daar de spaken uit, was ze ff met cif af en het feest kan beginnen.
niet het meest ideale idee maar het werkt wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vandaag geen BBC .
Doe de stukjes vlees gewoon in een grillpan die je op de hete kolen zet, en dan het vlees gaat laten worden, serveren in BBC style.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding