Voor een (koude komkommer dressing)gerecht heb ik gemberwortel nodig.

Helaas niet te koop in mijn supermarkt. Thuis aangekomen, ook geen gemberpoeder meer. Wat kan ik nu gebruiken ipv verse gember?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
5.8K

Antwoorden (4)

Je kunt ook bieslook gebruiken i.p.v. gemberwortel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is niet echt iets wat op gember lijkt bolgens mij. Het enige wat je nog kunt gebruiken is je fantasie. welke kruiden staan nog in het kastje?
kun je er een scheutje likeur door doen?
of fruit?
anneliez
13 jaar geleden
Misschien heb je wel een potje djahé staan? Dat is hetzelfde als gemberpoeder.
Anders kan je galanga gebruiken, dat is wat in de Indische keuken laos genoemd wordt. Gedroogde laos-wortel en laospoeder hebben een warme, kruidige, milde gembersmaak met (volgens sommigen) een vleugje kaneel. Een halve theelepel gemberpoeder vervang je door een hele theelepel laospoeder.
Amadea
13 jaar geleden
je kunt een mengeling van laos en beetje peper
gebruiken