Hoelang moet ik varkensvlees bakken dat op dezelfde plek heeft gelegen als rauwe kip?

Diezelfde plek = een glasplaat die ik gebruik als snijplank.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (2)

Even lang als je normaal zou doen. Het gaat vooral om de hitte, die belangrijk is om bacteriën te doden. Zorg er dus voor dat je voldoende heet bakt.
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Lijkt mij prima!
Ivana
9 jaar geleden
Varkensvlees braad je, dat bak je niet.
Ja de hitte is belangrijk, maar vooral ook de duur van het bakken.

Belangrijk is dat je het d.o.o.r.-bakt, dus door en door gaar, niet roze van binnen. Als je twijfelt, pak dan een schoon mes en snijdt het op meerdere plekken [de dikste plekken] door en kijk voor de zekerheid of de kleur goed is.
[Zou het biefstuk zijn, zou je het niet rood of roze mogen bakken maar dóór dus. ]
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zegt het zelf al : "De meeste bacteriën..." Dus doorbakken is echt veiliger.