Marsepein
Marsepein bestaat grotendeels uit amandelen en suiker. Op de etiketten staat de verhouding marsepein en suiker aangegeven. 1:3 wil zeggen, 1 deel amandelen en 3 delen suiker (dus 25% amandelen). 1:4 wordt het meeste gebruikt en hierin zit dus 20% amandelen.

Rolfondant bestaat grotendeels uit suiker. Er bestaat witte marsepein, maar als je echt een witte taart of decoratie wilt is rolfondant aan te raden. Wel plakt het soms wat meer dan marsepein tijdens de verwerking. Rolfondant heeft de neiging uit te drogen als deze in contact komt met lucht; dek de rolfondant telkens af of verpak deze in een plastic zakje. Rolfondant is fijner van structuur, waardoor de taart egaler is te bekleden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Marsepein is gemaakt van amandelen. Het is daardoor een stuk duurder (maar ook lekkerder) dan fondant, dat voornamelijk uit suiker bestaat.
bamibal