Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (5)

omdat er rouw ei inzint, wat sarmonella kan bevaten. mjha kans is wel klein hoor!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je deeg van eieren maakt en dat eet is er een kans op salmonellabesmetting. Salmonella komt voor in eieren (en vlees) en de bacterie wordt door verhitting gedood. Daarom is deeg eten (gemaakt met rauwe eieren) niet zo gezond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eten van veel rauwe meelproducten kan leiden tot darmkrampen, omdat de mens niet echt ingericht is om rauw meel te verteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
A) vanwege het gevaar op de aanwezigheid van salmonella bacteriën in het rauwe ei (eieren)
B) vanwege de giststoffen die bij aanwezegheid gassen kunnen produceren in de maag/darmen.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou daar graag nog een C aan toevoegen: C) wanneer je teveel deeg eet, krijg je erg veel lucht binnen!
Volgens mij is de gist die erin zit veel gevaarlijker voor je dan de evt kans op salmonella
vroeger, toen rauwe eieren nog geen enkel probleem waren mocht ik van mijn moeder ook maar een enkel likje uit de beslagkom als ze cake maakte

Als je een grote portie rauw deeg eet loop je een serieus risico dat je maag of darmstelsel zo opblaast dat het beschadigt
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding