Wie weet hoe ik een lekkere guacamole kan maken voor bij (tortilla) chips? Niet te pittig a.u.b.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik hou ook niet van te pittig en eigenlijk ook niet van rauwe knoflook ergens in. Deze variant vind ik heerlijk: 3 grote rijpe avocado´s (liefst Hass) 2 middelgrote tomaten, kleingesneden 1 kleine rode ui, fijngehakt sap van 1 limoen zout fijngehakt korianderblad ter garnering tortillachips, om erbij te serveren Pel de avocado´s en verwijder de pitten. Snijd het vruchtvlees klein en prak dit enigszins met een vork. Schep de overige ingrediënten er goed door. Strooi er de koriander over en serveer de guacamole met tortillachips. Dit recept komt uit ‘World Food Café’ een geweldig kookboek van het hippe, gelijknamige vegetarische restaurant in Londen.

Dat kunnen doven niet

Snipper 1 ui. Pers 1 knoflookteentje. Snijd 1 avocado in stukken. Doe alles in een kom en doe er 1 eetl. milde salsasaus, 1 theel. citroensap en 1 eetl. crem fraiche light bij. Maal alles fijn met de staafmixer of doe het in de keukenmachine. Doe er zout naar smaak bij. Toegevoegd na 1 minuut: corr; creme fraiche.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100