Wie weet hoe ik een lekkere guacamole kan maken voor bij (tortilla) chips? Niet te pittig a.u.b.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Ik hou ook niet van te pittig en eigenlijk ook niet van rauwe knoflook ergens in. Deze variant vind ik heerlijk:

3 grote rijpe avocado´s (liefst Hass)
2 middelgrote tomaten, kleingesneden
1 kleine rode ui, fijngehakt
sap van 1 limoen
zout
fijngehakt korianderblad ter garnering
tortillachips, om erbij te serveren

Pel de avocado´s en verwijder de pitten. Snijd het vruchtvlees klein en prak dit enigszins met een vork.
Schep de overige ingrediënten er goed door.
Strooi er de koriander over en serveer de guacamole met tortillachips.

Dit recept komt uit ‘World Food Café’ een geweldig kookboek van het hippe, gelijknamige vegetarische restaurant in Londen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Snipper 1 ui.
Pers 1 knoflookteentje.
Snijd 1 avocado in stukken.

Doe alles in een kom en doe er 1 eetl. milde salsasaus, 1 theel. citroensap en 1 eetl. crem fraiche light bij.
Maal alles fijn met de staafmixer of doe het in de keukenmachine. Doe er zout naar smaak bij.

Toegevoegd na 1 minuut:
corr; creme fraiche.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel, ik ben erg blij met je antwoord. Ik word verdrietig van antwoorden als deze hierboven. Ik ga het morgen even proberen te maken! Fijn weekend!