Wat kan ik eten als ik koolhydraten wil vermijden?

Ik wil graag kilo's afvallen en heb gehoord dat ik dus geen brood kan eten omdat er veel koolhydraten in zitten. Ik weet niet beter dan met brood te ontbijten en te lunchen. Wat kan in de ochtend en middag brood vervangen?

BVD

Weet jij het antwoord?

/2500

Roerei, omelet, spek, yoghurt. Producten met veel vet en eiwit. Geen muesli of gezoete zuivel.

Je zou dan onder andere eieren en zuivelproducten kunnen eten. Hier vind je koolhydraat arme ontbijtrecepten: http://www.atkinsforum.info/forum/viewforum.php?f=21 En hier ideeën voor de lunch: http://www.atkinsforum.info/forum/viewforum.php?f=22 Je kan trouwens ook afvallen door vezelrijk voedsel te eten. Vezels gedragen zich in de darmen als een soort spons. Ze vullen zich met water, waardoor het volume in de darmen toeneemt. Daar komt bij dat vezels de doorgang van voedsel in de darmen vertragen. Dit zorgt voor een langer verzadigd gevoel waardoor je vanzelf minder gaat eten en dus minder calorieën binnenkrijgt. Vezels zitten vooral in groenten, fruit, peulvruchten en volkorenproducten. Producten met toegevoegde suikers moet je vermijden, evenals witbrood, witte rijst en witte pasta.

Ontbijten met een smoothie en lunchen met een salade (of andersom), werkt prima. Maak de smoothie het liefst met magere kwark (liever kwark dan yoghurt) en zorg dat je in je salade ook een magere eiwitbron toevoegt (hüttenkase, eitje, rookvlees, zuiveldressing, etc.). Eiwitten vullen goed, waardoor je lang geen hongergevoel hebt en helpen bij optimale vetverbranding. Nog een laatste tip bij het afvallen: train eerst 20 minuten je spieren, voordat je calorieën gaat verbranden. Hierdoor verbrand je veel meer vet. Spieroefeningen en vetverbranding combineren is uiteraard ook prima om mee af te vallen.

Je zou beter af zijn met een omelet van eiwitten, geen eigeel die bevatten de calorien, en roerbakgroente om het compleet te maken alleen eiwitten mag ook. Yoghurt of kwark met fruit is ook ideaal, doe er een schepje gemalen lijnzaad door Je kan ook gewoon warm eten, denk aan rijst, met kip en roerbakgroente voor lunch, ontbijt mag ook als je dat s ochtends kan eten. Als je af wilt vallen raad ik je aan je eiwit inname te verhogen, een gekookt eitje tussendoor het liefst zonder eigeel maar een heel eitje per dag kan geen kwaad. Tonijn, kip allemaal goed, eet geen varkensvlees veel vet. Eet zeker ook tussendoortjes, eitje, komkommer, wortels, augurk, plakje kip, fruit Zelf maak,ik s ochtends pannenkoekjes. Half kopje gemalen havervlokken (complexe koolhydraten, helemaal niks is ook niet goed) Halve tot hele eetlepel gemalen lijnzaad (gezonde vetten en vezels) 1 maatschep eiwitpoeder(ik gebruik syntha 6 van bsn) 3 eetlepels yoghurt Half kopje melk Theelepel bakpoeder Beetje kaneel voor smaak Zwarte bessen indien gewenst. Alles roeren en dan kleine lepels in de pan al heeft mijn voorkeur een bakplaat, dit vult goed, is lekker en je hebt een gezonde start voor energie Zelf ben ik door ook te sporten in een jaar tijd 24 kilo afgevallen, avonden eet ik op een gevarieerde manier kip met rijst en af en toe pasta met weinig pasta en flink saus die rijk gevuld is met groentes. Had meer gewicht kunnen zijn, maar kreeg hekaas andere niet gerelateerde gezondheidsproblemen tussendoor. Succes

Rijsttewafels en augurken!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100