Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb net slotjes gekregen, wat kun je het beste eten, iets lekker zachts...

ik heb erg veel pijn, ik kan niets eten van knapperig is en zo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je blokjes / slotjes pas geplaatst zijn of net aangedraaid werden, zal je pijn ondervinden.

Mijn ervaring is dat koude halfvloeibare voeding het meeste verlichting brengt:
- yoghurt
- milkshake
- pudding / vla
- ijs
- fruitpap
- ...

Meer vaste voeding:
- sandwich (zachte puntbroodjes) met smeersel
- puree
- platgekookte groenten
- pasta
- curryworst
- ...


Voor de lol:
als de pijn weg is eens proberen sla, geraspte worteltjes en spinazie te eten ;-) Heb je lekker veel plezier in het lospeuteren van de etensrestjes nadien!


Ps: géén kauwgum eten, want als dat in je blokjes terecht komt, bent je de pineut.

Succes en sterkte !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je kan vla eten dit vult en is lekker terwijl het geen pijn doet want je hoeft niet te kauwen of zacht fruit zoals banaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ijs is mischien ook een aanrader, want als het zo ook pijn doet, verdoofd het dat een beetje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zacht fruit is misschien een optie, zoals ananas, kiwi. Verder zachte snoepjes, aardappelpuree, appelmoes, yoghurt, vla, rijstdessert, chocolademousse. Nu heb je een goed excuus om je eens lekker te buiten te gaan aan heerlijke toetjes....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan je eten pureren, dat dee mijn moeder altijd! Het is niet als te lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je trek hebt in iets hartigs: neem een rijpe avocado, snijd 'em doormidden, wip de pit eruit, en giet in het holletje wat soyu, dat is een ketjapsaus met een beetje tarwesmaak erdoor. Probeer het eens met twee theelepels saus, dan is het al superr, meer kan ook.

Toegevoegd na 6 minuten:
Voor zoet dacht ik aan: 1/2 mok vanillevla aanlengen met 1/2 mok warme melk, roeren en klaar. Het is zooo troostend!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pudding, kwark, brinta, drinkyoghurt, karnemelk, verschillende soorten pap, ragout met rijst, drinkontbijt, yoghurt met jam en slagroom, ijs, en zelfgemaakte milkshake vult ook goed, babyvoeding uit een potje is ook een goede oplossing.

Alle salades zoals ei, zalm, vlees, tonijn, kip, enz enz. Je kunt ook rundvleessalade of huzarensalade nemen vult ook goed, en je hoeft niet te kauwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diepvriesspinazie warmen en er bv Boursin doorheen doen. Aardappelpuree met jus erbij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een lekkere rijkgevulde risotto met zachgegaarde groenten als courgette, champignons en aubergine. Dit hoef je bijna niet te kauwen, en als je wilt, met iets geschaafde parmazaan is het helemaal af!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding