kun je filodeeg uitrollen ?

Ik heb diepvries filodeeg gekocht. Dit bleken 2 dikke stukken.
Ik heb echter vellen nodig. Kan ik het uitrollen en dan in vellen snijden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
1.2K
bamibal
9 jaar geleden
Als het dikke stukken zijn, zijn het waarschijnlijk aan elkaar geplakte vellen. Als het ontdooid is, moet je de vellen van elkaar kunnen halen.

Het beste antwoord

Een pak diepvries filodeeg bestaat normaal uit 8 tot 12 velletjes deeg. Het lijkt een dikke klomp deeg , maar als het ontdooit is , zul je zien dat het deeg uit meerdere vellen bestaat, die je los moet halen en dan gebruiken.
Je kunt filodeeg natuurlijk uitrollen, maar het velletje is zo dun, dat het niet noodzakelijk is, ze zijn al op dikte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja het is en blijft tenslotte deeg ;)