Wie heeft er voor mij het recept voor wafels?

Ik heb een wafelmaker hartjes vorm van Princess.
In de gebruiksaanwijzing staat het recept maar dat ben ik kwijt.
Wie kan mij hier aan helpen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik wil heel graag het recept uit dit boekje omdat mijn zoontje ze zo lekker vind:)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.5K

Het beste antwoord

Hieronder vind je de site waarop de gebruiksaanwijzing van het apparaat te lezen is, inclusief het wafelrecept.
Je kunt het ook downloaden en uitprinten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je op deze bron klikt, krijg je meteen de gebruiksaanwijzing + het recept.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb dit recept een paar keer gebruikt:

Brusselse wafels

•250 g bloem
•5 eidooiers
•1 koffielepel poedersuiker
•1 mespunt zout
•1 pakje vanillesuiker
•1/4 liter melk
•75 g boter
•4 eiwitten
•40 g poedersuiker
•1/4 liter slagroom

Zeef de bloem in een deegkom, maak een kuiltje in het midden en doe de eidooiers hierin.
Strooi de poedersuiker, het zout en de vanillesuiker over de bloem en meng zeer goed.
Verwarm de melk en laat de boter hierin smelten.
Roer de melk door de bloem.
Klop de eiwitten stijf en schep ze door het beslag.
Verhit het wafelijzer en vet het in.
Bak de wafels aan weerszijden goudgeel.
Bestrooi met poedersuiker.
Geef er afzonderlijk stijfgeslagen slagroom bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat maakt niets uit hoor Larissa, je kan het ook voor de hartjes gebruiken.
Hier komen de twee recepten en eet smakelijk

Wafelrecept voor rechte wafelijzer

Van mijn moeder
Wafelrecept voor hartjeswafelijzer

Van mijn schoonmoeder

Ingrediënten:

200 gram boter

200 gram bloem

175 gram suiker

5 eieren

2 zakjes vanillesuiker

0,75 dl koffiemelk

1 snufje zout

Bereidingswijze:

Smelt de koude boter 1 minuut in de magnetron en doe deze in de beslagkom. Voeg de suiker, vanillesuiker, zout en koffiemelk toe en meng het deeg met de mixer. Splits de eieren, vang het eiwit in een aparte kom op en voeg de eidooiers toe aan het beslag en blijf mixen. Voeg daarna al mixend de bloem toe.

Maak de gardes schoon en gebruik de mixer om de eiwitten stijf te slaan. Meng vervolgens met een houten lepel de eiwitten en het beslag. Goed roeren totdat alles gemengd is. Daarna kun je gaan bakken met een elektrisch wafelijzer. In het begin komt er veel stoom van het wafelijzer en als dit wat afneemt, kijk dan of je de wafels al goed van kleur vind, goudgeel of lichtbruin. Haal ze dan uit het wafelijzer met een vork en laat ze afkoelen op een rooster.

Serveren met poedersuiker. Ze smaken een dag later het lekkerste en blijven ongeveer een week goed.

Ingrediënten:

1 kilo cakemeel

250 gram boter

1 pond suiker

7 dikke eieren

6 pakjes vanillesuiker

1 liter melk

snufje zout

Bereidingswijze:

Smelt de koude boter 1 minuut in de magnetron en doe deze in de beslagkom. Voeg de suiker, vanillesuiker en het zout toe en meng het deeg met de mixer. Voeg vervolgens één voor één de eieren toe (splitsen hoeft niet.) Voeg vervolgens het cakemeel toe. Daarna de melk.

Het beslag moet goed luchtig zijn en daarna kun je aan de slag met bakken Serveren met poedersuiker. Ze smaken een dag later het lekkerste en blijven ongeveer een week goed.