Waarom is bijvoorbeeld spaghetti hol van binnen?

Pasta's zoals macaroni en spaghetti zijn hol van binnen? Waarom? Ik vind het niet logisch, je zou verwachten dat ze het deeg maken en het dan gewoon in slierten (of wat dan ook) snijden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.6K

Het beste antwoord

er zijn verschillende redenen voor. als het voorwerp hol is, word het contakt oppervlak groter waardoor de reactiesnelheid (van het koken) groter word, zodat de pasta sneller klaar is. sommige spaghetti's en macaroni's zijn niet hol en hebben andere vormen. (in italië kun je alle vormen vinden)

ook als de pasta hol of ribbelig is, mengt het beter met de sous, zodat als je de pasta opgegeten hebt, er niet alleen nog sous over blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Spaghetti is niet hol van binnen. Macaroni en canneloni bv wel.
Als het hol is, dan neemt het de saus beter op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sommige soorten zijn wél hol!
Ben vergeten welk merk of van welke winkel maar is erg lekker
Spaghetti is niet hol van binnen, macaroni wordt machinaal gemaakt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen snelkook-spaghetti is hol van binnen. Dit doen ze zo, zodat het sneller gaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet iemand ook wel merk?
heb ooit holle spaghetti gegeten maar weet niet meer waar gehaald...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Kubus
Bugattini no. 9 van het merk Barilla