Hoe kan ik kippenlevertjes het beste bakken?

Eerst koken, met bloem, hoog vuur, laag vuur, rauw? Zodat niet mijn hele keuken onder de spetters zit...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
59.3K

Het beste antwoord

Zorg dat ze goed droog zijn, dus goed droogdeppen met keukenpapier.
Zo spat het niet zo erg meer.

Daarna kort bakken, hoog vuur, een beetje tegen het rose aan, anders wordt het te droog.
Peper en zout er op.

Ik meng ze daarna altijd met veel gebakken uien.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het lekkerst vind ik kippenlevertjes omwikkeld door een dun laagje spek/bacon en dan op gemiddeld vuur in de koekenpan.

Toegevoegd na 54 seconden:
Eventueel kun je een gazen spatdeksel over je koekenpan leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe het als volgt;

Ik vul een pan met flink wat water en zodra dit kookt doe ik er iets zout in. Ik leg de levertjes dan ca. 2 min. in het water waarvan het vuur getemperd is. Ze hoeven alleen maar even te pocheren. Dit is vooral om dat vervelende spetteren tegen te gaan, want het spettert nu niet meer als ik ze bak.

Ik haal ze uit het water met en schuimspaan en dep ze goed droog. Dan strooi ik er zout en maal er peper over.
Ik bestuif ze dan met bloem en schud het overtollige eraf.
Zo krijg ik een heel dun laagje en dat vind ik het lekkerst.
Ik laat dan boter lichtbruin kleuren, leg de levertjes erin en bak ze zo 5 min. dan draai ik ze om. Ik zet het vuur lager en laat ze weer 5 min. bakken. Dan zijn ze goudbruin en gaar. Ze smaken dan heerlijk en niet droog.

Neem een niet te grote pan, dan verbrandt de boter niet.
Ik bak meestal in braadboter, maar voor levertjes en tong heb ik altijd boter, want niets smaakt zo lekker!

Soms bak ik eerst spekreepjes uit en bak dan een uitje gesnipperd, de levertjes en champignons erbij . Heerlijk!
amc
12 jaar geleden
Ik doe de kippenlevertjes eerst kort koken in kokend water. Dan afspoelen. Peper en zout erop strooien. Een uitje fruitten in de pan en de levertjes bakken tot ze een lekker bruin kleurtje hebben.
Lekker met rijst en hete boontjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snij ze in fijne reepjes en bak ze in een bodempje goede boter op een hoog vuur, zout en veel vers gemalen peper. Dan over verse tagliatelle, eenvoudig en heerlijk !
Vanwege de boter en het hoge cholesterolgehalte van de levertjes eet ik het niet te dikwijls.