Is het lekker om plakjes biefstuk of kip te stoven?

Ik heb gister massamancurry gemaakt, waarvoor ik stoofvlees heb gebruikt. Ik vond dit vlees echter niet zo goed bij de curry passen, en zou dus graag biefstuk of kip willen gebruiken. Het punt is dat de smaken van de kruiden uiteraard heel goed naar voren komen wanneer de curry enkele uren op een laag vuur staat.
Wie weet wat voor invloed dit zal hebben op het vlees? Is dit lekker, of zal ik dit bijvoorbeeld het laatste half uur erbij doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Eerlijk gezegd weet ik niet wat 'massamancurry' is, maar curry en stoven ken ik wel. Wat ik je echte absoluut AFraad, is om biefstuk te stoven. Het vlees wordt alleen maar taai en droog, of valt uiteindelijk helemaal uit elkaar. Ik vind dat zonde van een goed (en duur) stuk vlees. Neem er dan liever kip voor, en als je het echt wilt laten stoven, soepkip in delen. Een ander idee is inderdaad om vlees dat snel klaar is er pas op het laatst aan toe te voegen. Ik zou het in stukjes/plakjes snijden, NIET kruiden, en even rondom aanbraden voordat ik het toevoegde. Dan max. 10 min. meekoken, vuur uit, deksel erop en laten afkoelen. Zo'n gerecht kun je heel goed later opwarmen, en dan zijn alle smaken echt wel ingetrokken. Smakelijk!

Ipv biefstuk malse runderlappen gebruiken en het kan een prima gerecht worden. Al raad ik het je dan aan om het vlees te smoren ipv stoven. Zo is je vlees super mals en de masala optimaal.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100