Waar kan ik budget weekmenu's vinden voor de kleine beurs?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.7K

Antwoorden (4)

In elke supermarkt! Kant en klaar is altijd duurder of van belabberde kwaliteit. Leer jezelf een beetje koken en de vriezer doet de rest. Goedkoop koken doe je met goedkope ingredienten die niet slecht hoeven te zijn. Denk aan week groenten, week aanbieding vlees etc. Goedkoop vlees is kip, goedkope vis zijn de onbekendere soorten en zalm. Pasta en aardappelen zijn goedkoop. Alles kan je het gemakkelijkst vergelijken met de altijd klein er bij staande kiloprijs, kijk niet naar wat de verpakking kost, alleen de kiloprijs geeft vergelijk!
Kook wat meer en doe de rest in bijv, goedkope doorzichtige pedaalemmerzakjes in porties invriezen. Succes en eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou... de menu's bij de AH schrijven toch wel vaak A-merkartikelen en voorgesneden groenten voor. Dus niet helemaal bij iedere supermarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij bedoelt zijn voor mij kant en klare menu's. Wederom erg duur die pakketten die alles voorschrijven wat erbij kan en waarmee je combineert. Wat ik bedoel zijn losse ingredienten, bij de aanbieding bloemkool die extra goedkoop is of een komkommer salade met goedkope aanbieding komkommer. Los en op aanbiedingen letten is altijd goedkoper, de AH is als je oplet niet veel duurder. Maar groenten zijn bij Lidl vaak goedkoper, vlees vaak bij C1000, brood is erg goed en goedkoop bij C1000. Als je wat gemak wilt kan je alles bij een willekeurige supermarkt halen en dus gewoon op de prijs letten want de gemiddelde verschillen op goedkope producten zijn niet zo groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kip en zalm goedkoop vinden.....dan heb je nog nooit met een kleine beurs hoeven shoppen vrees ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uhh, bijstand niveau lijkt mij redelijk laag. AANBIEDINGEN is het antwoord. En ja als vleesvervanger kan je ook champignons uit blik of boterham worst (in spagheti) gebruiken. Maar 1 a 2 keer per week kip of vis (grootverpakking vriezer, zelf opdelen in porties) is echt wel te doen mits je uitkient en rekent, creatief bent en de basis kennis van koken kent. Wil je kant en klaar dan kan je hollandse pangroenten in groot verpakking kopen bijv. en opdelen. Maar zelfs dat kan goedkoper met blikjes mais, erwten uit blik etc. Keep (-:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, ja diepvries ; daar denk ik nooit aan. Ik wil zéker mijn vlees en als het kan mijn groente altijd wel liefst vers. Gewoon vanwege de smaak alleen al. (En dan zijn kip(filet) en zalm juist duur). En dat kan ook voor een prikkie hoor ; ik doe voor vier personen voor 50 euro in de week boodschappen, en heb het voor een vriendin zonder inkomen met twee (grote) kinderen zelfs een paar maanden voor 20 eurp per week gered - maar dat hou je niet heel land gezond vol.
Blikjes doe ik dan soms weer wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@myview: volgens mij bedoelt de vraagsteller *recepten* voor een week. Natuurlijk kun je bij de supermarkt ook voor een week eten kopen met een kleine beurs, maar dat is de vraag niet. Vandaar mijn reactie: ook bij de AH heb je receptkaarten, maar als je die volgt, ben je niet het goedkoopste uit. Die kaarten zijn bedoeld om bepaalde producten te pushen, en dat is nou nooit eens de gewone verse lekker goedkope andijvie, altijd de 'extra fijn gesneden' andijvie uit de koeling, de geschilde voorgekookte aardappeltjes, het duurdere stuk vlees en één of andere vreselijke 'Aardappel Anders' of zoiets. Met daartussen één bonusaanbieding. Die vaak alsnog duurder is dan het B-merk.
http://www.robsbudgetmenus.nl/specials/345-goedkoopste-gerechten-2010-2011

http://www.ggdzl.nl/pool/1/documents/receptenboekje%20lekker%20en%20gezond%20voor%20weinig%20geld.pdf

Hier kun je vast wel mee uit de voeten!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn diverse sites waar je goedkope menu`s kan vinden:

budgetkoken.be
goedkooplekker.nl
etenvooreentientje.nl

Vaak zijn deze menu`s gebaseerd op 4 personen, je kan of minder kopen, of invriezen.
Let wel op met bepaalde groenten die je niet opnieuw op mag warmen als bijv. spinazie en rode biet.

Eigen kook werkjes zijn altijd het goedkoopst.
Haal twee verpakkingen van een halve kilo gehakt bij de Aldi (1,99 per 500gr) hier draai je moeiteloos 14 gehaktballen uit. Alles braden en 2 weken iedere dag vlees voor 4 euro. (vries een deel in na het braden) Als je niet iedere dag een gehaktbal wil, doe je de ene helft lekker kruiden, een ei en een uitje erdoor en sla je ze plat. en voila een hamburger is geboren! (ook lekker op een bolletje, maak hamburger speciaal)
Mijn vriend heeft 4 kinderen dus in de weekenden kook ik voor 6 tot 7 man.
Macaroni, spaghetti, andijvie stamppot (afhankelijk van t seizoen) Rijst met chicken tonight (Aldi heeft hier een eigen variant van voor ongeveer 60 cent per potje)
Als je "uit eten" vervangt door thuis lekker te koken kaarsje, muziekje, wijntje. Is vaak intiemer dan in een druk restaurant.l

Eet smakelijk alvast!

Groetjes,
Muffin05
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens tijdens het sluiten van de markt de kramen langs, en neem grote tassen mee, want vaak heb je voor weinig geld heel veel verse groenten en fruit.
Wil je graag wat vlees, ga dan eens naar de Turkse/Marokkaanse supermarkt, dit vaak erg goedkoop, en ook daar kan je goed grote pakken rijst voor niet teveel kopen. Ook de groenten en fruit zijn er goed betaalbaar en de rest van je boodschappen (grote potten heerlijke yoghurt en dikke blokken tahoe/tofu voor als je geen vlees wilt).