kan je in een recept de pure chocolade vervangen door melkchocolade?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
4.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee. Je verliest de chocolAde smaak
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
volgens mij wel dan krijg je alleen een denk ik wat hardere chocolade smaak!! weet ik niet zeker!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je krijgt inderdaad minder cacao smaak en 't wordt véél zoeter.
Ik zou het niet doen.

Antwoorden (4)

Ja dit kan, alleen of het dan nog lekker is is maar de vraag.
Melk chocolade is heel erg zoet. En pure chocolade geeft echt een cacao smaak in je recept. Het zal anders smaken dan dat je de reep nu zo opeet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja het kan. Maar omdat melkchocola zoeter is dan puur kan je overwegen de rest van je recept iets aan te passen door bijvoorbeeld een schepje minder suiker te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uiteraard, maar lekker wordt het niet. Melkchocolade mist alles wat echte cacao wel heeft, namelijk SMAAK
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je maakt. Gaat het alleen om een laaghe chocola ergens omheen dan kan je elke chocolade nemen die je wilt.
Gaat het ergens doorheen. Dan zou je wellicht het recept kunnen aanpassen door minden suiker toe te voegen.
Dit is een kwestie van smaak of je recept dan nog lekker is.