waarom worden er ongebrande pinda's ipv gebrande pinda's gebruikt bij het maken van satesaus?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.3K

Antwoorden (2)

wanneer je pinda's brandt komt er veel meer smaak vrij dan wanneer je ze rauw gebruikt. Probeer maar eens bij bijvoorbeeld pijnboompitten. Als je deze in de winkel koopt en zo eet zijn ze niet bijzonder lekker, als je ze even kort aanbakt zit er veel meer smaak aan, de vetten komen dan vrij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pindakaas heb je nodig voor pindasaus. Pindakaas kun je zelf maken door pinda`s uit de dop in een keukenmachine fijn te malen, er olie van goede kwaliteit en wat zout bij te laten meedraaien. Evtl. wat honing erbij.
Gebrande pinda`s worden eigenlijk alleen voor de consumptie gemaakt.
Ik denk dat pindakaas wat vettiger en smaakvoller is wanneer je ongebrande pinda`s gebruikt en dat de smaak te zout wordt als je de gebrande gebruikt.
amc