Hoe bereid ik het beste sate, gemarineerd in satemarinade?

Daar ben ik weer te zeuren ;-) Maar ik maak vandaag voor het eerst zelf sate. Ik heb het gemarineerd in een soort van satemarinade (nav van mijn andere vraag daarover).

Nu vraag ik mij alleen af hoe ik die nu straks het beste kan bereiden. Ik dacht zelf aan de grillpan, maar ben dan wel bang dat de restjes marinade gaan aankoeken en verbranden. Gewoon in de boter lijkt mij ook geen goede combi bij de rest van de 'oosterse' maaltijd. Het enige wat ik zelf kan bedenken is in een laagje olie in de koekenpan.

Ik heb er hamlappen voor gebruikt die ik in flinke dobbelstenen heb gesneden. (ca. 3 x 3 cm)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
7.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Hen3ette, je kunt het ook overdrijven hoor... LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en nee. De marinade waar ik eerder een vraag over had gesteld rook heerlijk, en ook in de grillpan was normaliter wel gelukt denk ik, ware het niet dat ik ondertussen even afgeleid werd en en ik ze dus toch nog verbrand had (ahum...). Maar ik weet in ieder geval nu hoe het de volgende keer (niet) moet ;-)

Het beste antwoord

De grillpan werkt goed, maar onder de grill in je oven kan ook. Je moet het dan wel goed in de gaten houden en af en toe draaien. Voordat je gaat rijgen is het handig om de stokjes een half uur in t water te leggen (als ze van hout zijn), ze verbranden dan niet.

Of eerst bakken in de grillpan en dan de over in, zodat de boel minder aanbakt. Op 90 graden kun je de sate uren in de oven laten, het wordt dan niet droog en blijft warm tot je t nodig hebt.

Eetse
paulus811
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Heb je geen oosterse wokolie (Conimex). Dat spul ruikt ook nog eens zo lekker.

Persoonlijk zou ik trouwens wel de grillpan gebruiken, die is hier heel geschikt voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik een pan met een dikke bodem, anders brandt de pindasaus aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De grillpan is wel de lekkerste optie, dan bakt het vlees heerlijk. Advies, gebruik volgende keer varkenshaas als je budget het toelaat, is echt veel lekkerder voor saté.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grillen is gewoon het lekkerste neem dat maar aan van een ouwe indo.
Onder het rooster kunbje een platte schaal gevult met water plaatsen waar het lekvet in valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hè, was je me al voor, grillen is idd erug lekker +1