Als ik een cake bak rijst ie heel goed en ineens zakt ie in het midden in, wie weet de oorzaak?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een cake beter op lagere temperatuur en langer in de oven [ook geen risico op een te donkere bovenkant].
Controleer de verhoudingen en de verhitting.
Hoe hoog moet de oven en hoe lang moet de baktijd en vergeet niet de oven voor te verwarmen, 10 minuten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien heb je hier ook nog wat aan, staan wat tips in : http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/koken-recepten/cake-bak-midden-cake-soort.50367

Het beste antwoord

gewoon in de oven laten staan bij het afkoelen en zéker de oven niet te vroeg opendoen.

Toegevoegd na 1 uur:
Is je verhouding van cake wel goed?

De juiste verhouding is 100 gr suiker 100 gr boter 100 gr eieren
100 gr bloem eventueel iets citroenrasp,

Probeer eens de warme methode.

De eieren en de suiker opkloppen goed luchtig de boter koken en dan door de opgeklopte eieren suiker massa roeren en de bloem doorspatelen.
Niet te heet bakken 160 gr. ongeveer 45 -55 min controleren met een houten prikker of hij gaar is.

Een tip meet de eieren altijd af een ei is 50 gram stel dat het ei 60 gram is, dat doe je rest ook van alles in die verhouding, dus alles 60 gram, alles moet gelijk blijven dat gaat het zeker goed hoor.
Niet in de oven laten afkoelen en de oven op temperatuur voor de cake er in gaat!
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tijdens het bakproces zakt ie al in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een kruidkoek. 500 gr. Br.suiker, 500 gr. Zelfr.bakmeel, 100 gr. Boter en 5 dl. Melk en kruiden 60 min. Op 170 gr.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
170 gr is te hoog. Hierdoor rijst de cake te hard en zakt daardoor in. Beter is de oven op 150gr hete luchtoven zetten.