welke sinaasappelsoort moet ik gebruiken voor dit recept?

http://www.ah.nl/allerhande/recepten/234750/kruidkoek-met-gember-en-rozijnen

ik wil graag bovenstaande cake maken, maar moet ik dan een pers sinaasappel gebruiken of een handsinaasappel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Het beste antwoord

Ik vermoed een normale, anders had er wel expliciet 'perssinaasappel' in het recept gestaan.

Toegevoegd na 47 seconden:
Als je bij de AH recepten zoekt op 'perssinaasappel' krijg je namelijk recepten waarin dit dus expliciet staat vermeldt. Er wordt dus een onderscheid gemaakt in de recepten :)

Toegevoegd na 1 minuut:
*vermeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank!

Andere antwoorden (3)

Dat maakt in principe niet uit , gebruik voor meer sap een perssinaasappel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou een gewone handsinaasappel nemen. Een perssinaasappel is een soort B-variant waar taaiere velletjes in zitten. Doordat ze minder fijn te eten zijn worden ze toch verkoopbaar gemaakt onder de noemer 'persinaasappel'. Een handsinaasappel is voldoende sap voor jouw kruidkoekje.
10 jaar geleden
Ik heb het recept even nagekeken en in principe maakt het niet uit welke sinaasappel je gebruikt.
Ik raad je echter aan een perssinaasappel te gebruiken daar je alleen de zeste en het sap nodig hebt.
En een persappelsien is gewoonlijk iets goedkoper dan een eetappelsien.