toppings op cupcake

naar aanleiding van mijn vorige vraag, hoe maak ik lekkere botercreme als topping voor op de cupcake?
liefst in verschillende kleurtjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

De allerlekkerste botercreme is de meringue botercreme;

250 gr. eiwitten,( ca. 8 eiwitten)
500 gr. basterdsuiker,
750 gr. roomboter,
snufje zout.

De eiwitten met het zout en de suiker in een rvs. kom doen en au bain marie boven bubbelend water hangen en loskloppen met de handgarde. Terwijl de kom zo op het vuur staat goed blijven doorkloppen totdat de suiker door de verhitting helemaal opgelost is.
Giet dan dit mengsel in de kom van de staande mixer. Klop dan met de garde op medium snelheid tot de meringue opgesteven is en de kom koud aanvoelt aan de buitenkant. Gebruik dan de platte klopper en gooi de stukjes boter er stuk voor stuk bij. Laat de machine doorkloppen tot de boter helemaal opgenomen is. Het kan er op gegeven moment korrelig uitzien, maar gewoon door blijven kloppen, het wordt gewoon cremig. de machine snelheid langzaam opvoeren.
Heb je dan een mooi glad geheel dan kan je smaakjes toevoegen zoals nutella, vanilleextract, citroenextract,chocolade enz. en evtl. een kleurmiddel.Dit nog even erdoorheen roeren.
Deze botercreme kan je een week in de koelkast bewaren en 6 maanden in de vriezer.
Als je hem dan wilt gebruiken kan je hem nog even opkloppen en op kamertemperatuur laten komen, maar als je geduldig bent en hem helemaal laat ontdooien hoeft dit vaak al niet meer.

Het is een flinke kom vol maar heb je hem maar voor 12 cupcakes nodig moet je alles ong. door 3 delen.
Heb je geen staande mixer dan kan je ook gewoon met de handmixer werken hoor.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je moet wel in het begin eerst de eiwitten met wat zout loskloppen en dan in gedeeltes de suiker toevoegen en blijven kloppen. Af en toe even tussen je vingers voelen of je nog suikerkorreltjes voelt.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

250 gram margarine en boter (half om half) 2 eetlepels water, vanille aroma (1 theelepel) en ca. 500 gram poedersuiker. Dan kan je er nog wat kleurstof doorheen doen om het geheel een ander kleurtje te geven.

Eet smakelijk!

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je het dan in een spuitmondje doet kan je er een mooie ronde toef van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoete Amerikaanse topping voor cupcakes

Ingrediënten
250 gram roomkaas (Mon Chou)
50 gram zachte boter
2 el citroensap
2 citroenen (schoonboenen & rasp gebruiken)
1 zakje vanillesuiker
500 gram poedersuiker, gezeefd
eventueel kleurstof voor levensmiddelen
eventueel eetbare decoraties

Bereiden
Meng de roomkaas, de boter, het citroensap, geraspte citroenschil, en de vanillesuiker tot een glad mengsel. Voeg dan al roerend de gezeefde poedersuiker toe. Wil je je topping een kleurtje geven, voeg dan de kleurstof aan de roomkaas toe en meng dit goed voordat je de andere ingredienten toe voegt. Doe het mengsel over in een schone spuitzak met een kartelmondje.

"De swirl" (het toefje op je cakeje): zet de spuitzak loodrecht op je cupcake. Maak eerst een swirl aan de buitenrand, laat het midden nog leeg. Breng een tweede laag aan en eindig dan wel in het midden. Trek de spuitzak steeds recht omhoog terug. Je kunt ook het laagje topping met een platte spatel op je cupcake aanbrengen (hoeft niet netjes) en je cupcake naar wens versieren met allerhande eetbare garneringen (suikerbloemetjes, stooisel, zilverpilletjes enz.).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 zakje gele room poeder supermarkt.oetker
250 gram zachte boter 100 gram witte basterd suiker.
de boter opkloppen met de suiker,totdat het wit ziet.
200 gram pudding doorheen spatelen.een smaakje toevoegen.in een toto kun je veel smaakstoffen vinden,voor weinig.voeg steeds een dopje toe,tot je je smaak hebt bereikt.voor mocca: oploskoffie met wat warm mengen.cacao poeder eerst met wat suiker vermengen,dan water erbij doen.krijg je geen klonten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet zeker als je deze vraag stelt op het forum van deleukstetaarten.nl,da je goeie antwoorden kan krijgen/vinden