Hoe houd je brood lang vers?

Je kent dat wel: Je haalt het brood uit de vriezer, laat het ontdooien en daarna heb je lekker brood met een krokant randje. Helaas is dat krokante randje na een halve dag alweer gewoon zacht en minder lekker. Hoe kan ik brood zo lang mogelijk zo lekker krokant en vers houden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.9K

Het beste antwoord

Je kunt bijvoorbeeld alleen het aantal boterhammen dat je wilt eten eruit halen en de rest goed verpakt in de vriezer houden.. soms scheelt het ook om halfjes brood te kopen in plaats van hele broden.

Als je het buiten de vriezer bewaart in een speciaal broodblik doen of heel goed dichtmaken. Het beste is inderdaad gewoon in de vriezer houden. Als het brood niet meer lekker is.. kun je het ook even in de oven of in de broodrooster doen als noodoplossing. suc6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De enige manier is : het in de vriezer laten liggen en elke keer de sneetjes eruit halen die je nodig hebt. Anders is het echt met een dag beduidend minder en na een dag of twee echt over, zeker met dit warme weer. Je kunt het wel weer een beetje oppiepen in de magnetron of een beetje roosteren (ook erg lekker), maar het superverse is er af. Recht vanuit de vriezer blijft het op zijn lekkerst, hoewel je het ook weer niet drie weken in de vriezer moet laten want daar droogt het ook een beetje uit. Dag of drie is het best.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sneden brood apart en goed verpakken in de vriezer, dit is bij mij de beste manier gebleken. Die krokante korst houd je echt niet lang. Ik haal altijd brood bij de warme bakken en na een aantal uren is het brood nog kakelvers, maar de korst al zachter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf haal ik alleen het brood er uit dat nodig is.
Ik eet het meteen op of maak het voordat ik het in een zakje of trommeltje doe om mee te nemen.
Gesmeerd brood blijft langer lekker als je er ook wat sla of schijfjes komkommer bij doet.
Het kan maar 1 maand ingevroren blijven. Dat wat wordt ingevroren mag ook niet te oud en moet afgekoeld zijn voordat het de vriezer in gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoveel vacuum mogelijk weer dicht maken.. of even vochtig in de oven of toaster leggen voor je het weer gaat eten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brood kun je het beste bewaren in een koele, droge, goed geventileerde broodtrommel. Verpak het brood in folie of in een plastic zak als het een zachte korst heeft, en in papier wanneer het knapperig moet blijven.
Oud brood niet weggooien: er is nog van alles mee te doen. Roosteren als tosti met b.v. ham-kaas enz. of als nagerecht:wentelteefje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haal zoveel brood uit de vriezer, als je nodig hebt en rooster het licht. Je moet zelf uitvinden hoe lang je het moet roosteren om een krokante korst te verkrijgen en niet een volledig geroosterde boterham voorgeschoteld te krijgen.
Zelf bak ik mijn eigen brood en bewaar alles gesneden in de vriezer. Wanneer ik olp de hiervoor beschreven wijze het benodigde brood rooster, heb ik steeds brood dat als vers met een krokante korst smaakt.