hoe lang kun je eieren eten na de houdbaarheid datum?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
47.4K

Antwoorden (3)

Dat kun je zelf testen. Leg de eieren een voor een in een schaaltje met water. Als de eieren zinken zijn ze nog goed, als ze drijven kun je ze niet meer eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
+
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ter aanvulling, als je geen zin hebt om het op die manier te testen. En je ze wilt bakken. Kan je het ei gewoon stuk slaan in een glas, als het ei bedorven is ruik je dat METEEN. Heel erg goor!
teusvh
10 jaar geleden
Een ei in de winkel kan zomaar al drie maanden oud zijn. Als het al die tijd in een vochtige omgeving is bewaard, en het dus niet is uitgedroogd, zinkt het nog steeds. Niet dat drie maanden te oud is, maar die drijftest zegt maar heel weinig.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Gelukkig heb ik dat nooit mee gemaakt LGA, dat lijkt me echt walgelijk.
Minstens nog een maand en eigenlijk daarna ook nog wel. Dan wordt koken iets minder succesvol, maar een omelet van maken kan dan nog steeds heel goed. Eieren bederven in onze tijd amper meer omdat bevruchte eieren niet meer voorkomen en de kans dat je een bedorven kuikentje in de koekenpan krijgt nihil is. Een vers ei smaakt gekookt het allerbeste. Worden ze wat ouder, bakken!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik twijfelde even, heb hier een doosje staan met een tht tot 12 december.
Vandaag zijn we 2 januari, en er was niks mis mee. zelfs in de drijftest ging het prima ( gaat volledig liggen)