Kan je soure cream ook in een warm gerecht gebruiken?

Ja hoor, ik kom weer eens met de verkeerde pakjes uit de supermarkt, sta altijd te twijfelen, was het nou creme fresch of soure cream :)
Wil het door de ragout doen, kan dat ook met soure cream?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
17.7K

Antwoorden (6)

Ja dat kan, er zijn 2 soorten 1 voor warm en een voor koude gerechten, dus opletten bij het kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, er zijn inderdaad twee soorten. Waarvan sour cream de soort is die niet zo goed gaat in warme gerechten.
sour cream is voor koude gerechten, creme fraiche voor warme gerechten.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
officieel is creme fraiche voor warme gerechten, en sour cream voor koude.
ik zou de sour cream eerst op kamertemperatuur laten komen, en liefst met koude ragout vermengen, en dan pas langzaam opwarmen.
grote kans dat het dan wel goed gaat zonder schiften.
succes!
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, zolang je het l a n g z a a m opwarmt, gaat het vaak wel goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt Rieneke +1
Rieneke1
14 jaar geleden
je bent vergeten te plussen nelly :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) ssst dat is de leeftijd .......
Niet te sterk verhitten, of met sterke zuren (o.a. citroensap) verwerken, dan gaat het niet schiften.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor dat kan. Of het dan lekker is, is de goeievraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan wel.

Sour Cream wordt ook wel zure room genoemd. Het kan gebruikt worden voor zowel hartige als zoete gerechten. Sour Cream is ideaal voor salades, dipsauzen, dressings, bij vlees, kipm taco’s, wraps en fruit. Het beste resultaat bereik je echter in koude gerechten, waar je het door of bij kunt eten. Als je het aan warme gerechten toevoegt, doe dat dan op het allerlaatste moment, als het gerecht al van het vuur af is.