Hoe lang is kalkoen shoarma houdbaar in het vriesvak?

Ik heb 7weken geleden gekruid kalkoen shoarma ingevroren, en heb het gisteren uit de vriezer gehaald.
Ik kan nergens iets vinden vinden over hoelang je gekruid shoarmavlees kan bewaren.
Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.7K

Het beste antwoord

men zegt dat je vlees maximaal 3 maanden mag bewaren in de vriezer, maar dat als je het langer bewaart vooral de smaak achteruit gaat.

Misschien heb ik helemaal geen smaak maar ik eet regelmatig zaken die een half jaar in de vriezer hebben gestaan dus 7 weken lijkt mij GEEN probleem.

Ik zet spullen thuis niet eerst 4 dagen in de koelkast en ga het DAN nog eens invriezen, dat is vragen om problemen.

Maar als je iets na aankoop gelijk invriest en je laat het ontdooien in de koelkast is het daarna echt nog wel even houdbaar in de koelkast (al is het verstandig die tijd kort te houden).

Maar ontdooien in de koelkast duurt ook vele uren dus als het gisteren in de koelkast ging is ook dat GEEN enkel probleem (soms duurt ontdooien bijna een dag als je het over een grote homp hebt dus die MOET je wel een dag voor je hem wilt gebruiken uit de vriezer halen)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor je antwoord.