Kan ik deze broccoli nog gewoon eten? Of is hij niet meer goed?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je 'm eerst goed schoonmaakt zullen alle geel geworden bloempjes eraf vallen. Het overgebleven groene gedeelte kan je gekookt best nog wel eten. Maak er maar wel een lekker sausje bij om de verminderde smaak te camoufleren!

hij is niet meer goed denk ik

Je zal d'r niet ziek van worden, maar ik zou 't wegmikken...!

Die zou ik niet meer eten.

Deze broccoli kan je nog heel goed eten hoor! Dat gele zijn bloempjes en je kan bloemen eten.

Je zou wel de stronk nog kunnen gebruiken, in de soep bijvoorbeeld. De roosjes zou ik zelf niet meer gebruiken.

Hij zal wat bitter zijn.. Maar je word er niet ziek van

Ook het geel geworden gedeelte is nog goed te eten. Er zit zelfs weinig smaakverschil tussen het groen en gele gedeelte.

Het zijn eigelijk de bloempjes die uitkomen. Kan je gewoon eten. Het wordt alleen een beetje taaier maar de smaak veranderd nauwelijks..

Als je er even flink met je hand overheen wrijft, vallen de gele bloemetjes er af. De rest kun je gewoon koken, de smaak loopt wel een beetje terug maar je wordt er echt niet ziek van. Van de bloemetjes zelf trouwens ook niet, die smaken alleen wat droger dan de groene delen. Als er zwarte plekjes op de broccoli zitten, kun je hem beter wegdoen want dan is hij aan het rotten.

Ja,dat kan nog best. Ik heb ook weleens Broccoli die er zo uit ziet,die heeft dan net iets te lang( buiten de koelkast) gelegen. Ik vindt het zelf persoonlijk niet lekker meer,beetje ranzig smaakje.

Ik heb ooit eens van een groentenboer gehoord dat die gele stukjes van de broccoli niet gezond zijn; ik snijd die gele stukken er altijd af; het betekent ook dat de broccoli niet echt vers meer is, de stronk zou je nog wel kunnen eten

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100