Hoe maak ik een lekker zoete kipfilet (heel, niet stukjes)?

Met alledaagse producten die je over het algemeen thuis hebt staan.
Voor bij de bittere witlof

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.9K

Antwoorden (3)

De kipfilet eerst marineren in zoete ketjapsaus. Dan uitgelekt eerst bakken in (sesam)olie, de ketjapsaus er weer bij doen en de inhoud van een blikje tomatenpuree en dat aanvullen met heet water tot de filet onder vloeistof staat. Het geheel laten sudderen tot de kip gaar is. De saus verder op smaak brengen met keukenkruiden en eventueel nog wat honing of suiker (als het nog niet zoet genoeg is).
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe lang ongeveer in de marinade laten staan?
Amadea
10 jaar geleden
Minimaal 2 uur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt goed! Zal ik ook zeker eens een keer proberen. Heb nu een haastige marinade met ketjap, honing en kipkruiden.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Je kan er eventueel ook nog een plakje spek omheen wikkelen en dan bakken, dan blijft de kipfilet ook heerlijk sappig.
Amadea
10 jaar geleden
Oh nee zeg, geen varken aan kip toevoegen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb wel eens iets gehoord over kipfilet en Kiwipuree, maar weet niet meer hoe dat precies zit.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Waarom niet Amadea? Sterker nog ik heb het op dit moment op mijn bord liggen en ik vind het echt heel lekker.
Amadea
10 jaar geleden
Persoonlijke afkeer van varkensvlees...
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ah ja dat kan natuurlijk ook. Smaken verschillen natuurlijk. Ik vind het lekker, maar er gaat niets boven een biefstuk ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heerlijk gegeten vanavond. Marinade was goed geslaagd. Ga jouw marinade ook zeker eens een keer proberen Amadea
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, heb geen van deze antwoorden ook echt uitgeprobeerd, dus een "Beste Antwoord" geven vind ik oneerlijk. Wel hebben je natuurlijk een dikke + van me gekregen!
Kipfilet in een zoete marinade

Voorbereiding

Maak een marinade van de olijfolie, ketjap, ketchup, geperste knoflook, honing (en eventueel wat kipkruiden). Gebruik de hoeveelheden naar eigen inzicht. Leg de kip er ongeveer 15 minuten in om te marineren.

Bereidingswijze

Bak de gemarineerde kip in een pan met verhitte olijfolie. De rest van de marinade kan eventueel gebruikt worden om een jus te maken. Voeg daarvoor nog wat water en de rest van de marinade toe, en bind de jus eventueel met een beetje allesbinder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
15 minuutjes marineren? Da's ook niet lang. Klinkt een beetje als het recept van Amadea. De marinade gebruiken als jus klinkt mij niet zo heel prettig in de oren, heeft toch rauwe kip in gelegen...
Plusje natuurlijk :)
flyingcrow
10 jaar geleden
Die jus wordt dan toch weer goed doorverhit
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, heb geen van deze antwoorden ook echt uitgeprobeerd, dus een "Beste Antwoord" geven vind ik oneerlijk. Wel hebben je natuurlijk een dikke + van me gekregen!
Mijn toprecept is kip met mango of ananas. Kipfilets zachtjes bruin bakken met halve maantjes ui, stukjes mango of ananas( kan ook uit blik, uitgelekt) toevoegen en mee laten sudderen, eventueel een beetje water toevoegen. Schep bruine suiker erbij en als je het in huis hebt, een scheut rum (het lekkerst) of jenever, wodka of whisky. De alcohol vervliegt. Peper toevoegen, liefst ook wat cayennepeper en als je het hebt ook een beetje piment(poeder). Halve citroen uitpersen en ook een beetje citroenrasp toevoegen. Limoentje kan ook.
Dat alles is in 20 minuten klaar. Nu ik er over nadenk, moet dit recept ook prima gaan met een wat hardere soort appel of peer. Met een stevige banaan- op het allerlaatst toevoegen, want anders pap, wordt het ook heerlijk.