Kan ik Hoi Sin saus vervangen door zoute ketjap?

Ik ben het nodig voor een honingmarinade voor spareribs maar heb het niet meer in huis en kan het hier in de buurt ook niet kopen. Het originele recept van de marinade is gelijke delen honing, hoisin saus, en sojasaus.

Omdat hoisinsaus zoutig is vraag ik mij dus af of ik die kan vervangen door zoute ketjap. Of is er een beter alternatief?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoisinsaus is een zoete pikante saus uit de Chinese keuken, gemaakt van sojabonen, rijstazijn, knoflook, rode pepers, suiker, zout en water. Ketjap wordt gemaakt van een mengsel van sojabonenmeel, grof gemalen tarwe, kruiden en zout. De smaken van deze sauzen zijn dus heel verschillend. Ik weet natuurlijk niet welke ingrediënten jij wel in huis hebt, maar ik zou een beetje sambal, azijn, knoflook en suiker toevoegen of een beetje chilisaus.

Lijkt mij een goed alternatief maar ik vind het vreemd dat in het recept staat gelijke delen. Ik zou persoonlijk iets minder zout toevoegen. B.T.W.; Jij ook een super 2010; leuke avator!

Ik zou zoete ketjap nemen. Lekker is: 2/3 zoete ketjap, 1/3 water, 1 teen knoflook, 1 theelepel sambal badjak, gekneusd korianderzaad. Goed mengen en over de ribben gieten.

Een goede vervanging is donkere sojasaus inkoken met wat gember, bruine suiker en knoflook. Zoute ketjap is echt te zout,dan nog eerder ketjap manis. Maar dit wordt een heel andere smaak.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100