Kan ik Hoi Sin saus vervangen door zoute ketjap?

Ik ben het nodig voor een honingmarinade voor spareribs maar heb het niet meer in huis en kan het hier in de buurt ook niet kopen. Het originele recept van de marinade is gelijke delen honing, hoisin saus, en sojasaus.

Omdat hoisinsaus zoutig is vraag ik mij dus af of ik die kan vervangen door zoute ketjap. Of is er een beter alternatief?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
24.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een voorspoedig 2010!

Het beste antwoord

Hoisinsaus is een zoete pikante saus uit de Chinese keuken, gemaakt van sojabonen, rijstazijn, knoflook, rode pepers, suiker, zout en water.
Ketjap wordt gemaakt van een mengsel van sojabonenmeel, grof gemalen tarwe, kruiden en zout.
De smaken van deze sauzen zijn dus heel verschillend.

Ik weet natuurlijk niet welke ingrediënten jij wel in huis hebt, maar ik zou een beetje sambal, azijn, knoflook en suiker toevoegen of een beetje chilisaus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Lijkt mij een goed alternatief maar ik vind het vreemd dat in het recept staat gelijke delen. Ik zou persoonlijk iets minder zout toevoegen.

B.T.W.; Jij ook een super 2010; leuke avator!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zoete ketjap nemen.
Lekker is: 2/3 zoete ketjap, 1/3 water, 1 teen knoflook,
1 theelepel sambal badjak, gekneusd korianderzaad.
Goed mengen en over de ribben gieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede vervanging is donkere sojasaus inkoken met wat gember, bruine suiker en knoflook. Zoute ketjap is echt te zout,dan nog eerder ketjap manis. Maar dit wordt een heel andere smaak.
amc