Kan je gekookte garnalen uit de diepvries direct eten en ook opwarmen?

Nu heb ik gekookte garnalen uit de diepvries gekocht,
kan je die na ontdooien direct eten (op brood bijvoorbeeld)?
en stel ik wil nasi maken, kan je die garnalen dan ook door de nasi doen? (en zoja hoelang moet ik die dan meebakken?)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
29.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
voor in de nasi alleen de laatste 5 minuutjes meebakken, ze hoeven alleen warm te worden
Ritsuka
10 jaar geleden
je kunt ze zelf zo als ijsje eten als je wilt ;)

Antwoorden (1)

Je kunt gekookte garnalen die je hebt ontdooit direct eten op brood bijvoorbeeld.
Wil je ze door de nasi doen, dan zou ik ze niet meer dan 5 minuten bakken. Zelfs minder als de garnalen klein zijn.

Toegevoegd na 8 minuten:
Laat de diepgevroren garnalen bij voorkeur in de koelkast ontdooien. Trek er gerust 12-15 uur voor uit. Spoel de ontdooide garnalen geruime tijd onder stromend koud water. Laat ze uitlekken en dep ze daarna droog met keukenpapier.