Ik heb een ossestaart die ingevroren is geweest. Ik ga er nu soep van koken. Kan ik de soep dan opnieuw invriezen met het vlees erin?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
6.4K

Het beste antwoord

Dit is wel een vraag die hardnekkig blijft terugkomen in verschillende vormen.
Maar goed hier gaan we nog eens:
Als je een diepgevroren product laat ontdooien mag je dat NA bereiding terug invriezen.
Een product dat je NIET bereidt of gekookt hebt na het ontdooien mag je NIET terug invriezen.
Dit geldt voor alle etenswaren, of het nu vis, vlees groenten of iets anders betreft.
Voilà voor de x-te maal. :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan, na het koken van de soep zijn er geen bacterien meer aanwezig in het vlees en kan je het gewoon invriezen en daarna veilig weer eten.
Maar, zoals altijd, vers eten is altijd lekkerder dan ingevroren eten.
itsme
10 jaar geleden
ja dat kan vlees dat is ingevroren ,ondooit in de koelkast en vervolgens weer is ingevroren(tot 3 keer) heeft geen hogere bacteriebelasting dan vlees wat maar een keer is ingevroren en ondooit,echter ondooit buiten de koelkast is de bacteriebelasting direkt na het ontdooien te hoog. daar komt nog bij dat je vlees na bereiding een ander levensmidel geworden is .
Bronnen: