Heb gestoofde rundvlees over van gisteren. Hoe maak hier hachee van?

Heb gezocht naar een recept van hachee, maar overal staat dat ik het met rundvlees moet klaarmaken, terwijl mijn rundvlees (runderriplappen) al klaar is. Men zegt dat je daar dan lekker hachee van kunt maken. Maar hoe dan nu het vlees al klaar is?
Heeft iemand een recept voor mij, kunnen we vanavond hopelijk heerlijke hachee eten;-)!

12 jaar geleden
in: Koken
11.2K

Antwoorden (4)

je kan alleen hachee maken met VERS rundvlees en uien .
die uien zorgen ervoor dat de rundvlees hachee wordt door het lange stoven .
Van bereidt rundvlees kan je geen (lekkere) hachee maken

oops ..... verbetering !!!!

iemand ouder en wijzer zegt hier ;
gooi verse fijngesneden uien en kruiden bij het klaargemaakte rundvlees en dan laag opzetten , en 2 uur laten staan ...
zou moeten lukken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het eens met je tekst vóór de verbetering. Je kunt wel uien doen bij rundvlees dat al heeft gestoofd, maar het wordt nooit zo lekker als wanneer de uien vanaf het begin hebben meegestoofd. Voor de vraagsteller: vergeet niet het vlees in kleine stukje te snijden. Je kunt het ook met twee vorken uit elkaar trekken tot je draadjes overhoudt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja leeftijd ging voor wijsheid , maar iemand die ouder was en veel vaker hachee heeft gemaakt schreeuwde dat het wel kon , maar het lijkt mij veel te droog worden en meer als rundvlees met uien prutje
Als het gestoofde rundvlees niet al te sterk van smaak is / verschilt van hachee, kun je gewoon een soort hachee maken door flink wat uien te stoven in het vocht (of nieuw vocht, desnoods jus uit een pakje) en daar wat laurier en kruidnagel aan toe te voegen, en natuurlijk de in stukjes gesneden runderlappen. Dan krijg je een wat hachee-achtige smaak en ze mogen best nog een beetje gaarder worden. Het hoeft geen twee, drie uur meer op te staan, maar een half uurtje kan het best nog hebben. In die tijd krijg je de uien wel gaar.

Het beste is echter de hachee helemaal vanaf het begin laten stoven met verse runderlappen ; pas dan is de smaak optimaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misslobe
12 jaar geleden
"Het beste is echter de hachee helemaal vanaf het begin laten stoven met verse runderlappen ; pas dan is de smaak optimaal." ..heb 't in de gaten ;-)
Volgende x maar gelijk MET de uien! Dankjewel voor je antwoord!
Hachée Recepten

Hachée is echt een oud hollands wintergerecht met vlees en uien, al dan niet met verse runderpoulet van uw slager of van een restje overgebleven runderstoofvlees met jus bereidt. Ik geef u beide recepten.
U kunt natuurlijk gesneden uien kopen vaak zijn deze in ringen gesneden, maar daardoor gaat er veel smaak verloren van de ui, het liefst snijd ik de uien voor hachée als ze geschild zijn, doormidden en snijd dan dunne schuifjes, dus net als een appel.

Hollandse hachée
Voor 4 personen.
Ingredienten:
800 gram runderpoulet.
300 gram gesneden uien.
2 kruidnagelen.
1 blaadje laurier.
1/2 liter runderbouillon of 1/2 liter water met 1 runderbouillontablet er in opgelost.
60 gram boter om te bakken.
50 gram bloem.
scheutje Azijn, maar liever citroensap naar smaak.
Peper en zout.
Handelingsvolgorde:
De stukjes runderpoulet, zouten, peperen en goed door de bloem heenhalen.
Boter uitlaten bruisen en het vlees hierin bruin bakken.
Als het vlees bruin is, de uien toevoegen en deze meelaten bakken tot ze licht bruin zijn.
De bouillon toevoegen en de kruiden.
De hachée op een laag vuur, langzaam gaarstoven.
Als het vlees gaar is, laurierblad verwijderen en op smaak brengen met peper, zout en wat druppels citroensap.

Hollandse hachée
Voor 4 personen.
Ingredienten:
600 gram gestoofd rundvlees in stukjes geneden.
300 gram gesneden uien.
2 kruidnagelen.
1 blaadje laurier.
50 gram vet van de jus
1/2 liter runderbouillon of 1/2 liter water met 1 runderbouillontablet er in opgelost. U mag ook de magere braad jus gebruiken als dit voldoende is, zeker zo lekker.
50 gram bloem
scheutje Azijn, maar liever citroensap naar smaak.
Peper en zout.
Handelingsvolgorde:
Bak in het vet van de jus de uien zeer lichtbruin aan.
Voeg de bloem erbij en bak steeds roerende, bloem en uien gelijkmatig bruin.
Doe hierbij het vocht en de kruiden, laat de saus al roerende 5 minuten doorkoken.
Voeg er de in dobbelsteentjes gesneden vlees bij.
Breng op smaak met citroensap, peper en zout.
Laat de hachée op een zeer laag vuur minstens 1 uur langzaam stoven, roer er van tijd tot tijd in om aanbranden te voorkomen en voeg eventueel nog wat vocht erbij als dit nodig is.
Neem voor het opdienen de kruiden eruit.

tip:
U kunt voor de smaak voor beide recepten eventueel wat kerrypoeder,worchestersaus of aroma naar u eigen keuze toevoegen.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://home.planet.nl/~ouwen329/hachee.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misslobe
12 jaar geleden
Wow, dankjewel, heel lief!
Heb dit ook ooit eens gedaan, maar vond het geen succes.
Het rundvlees was namelijk super gaar en toen ik dit in stukken had gesneden, vielen deze helemaal uit elkaar.
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen het rundvlees nogmaals te verwarmen en geen hachee er van te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misslobe
12 jaar geleden
Klopt haha, heb het gewoon weer opgewarmd en er weer heeeerlijk van gegeten ;-)l