Ik heb een rookoventje. Ik heb hierin kipfilet gerookt was heerlijk. Maar bij de kipfilet in de winkel is de buitenkant glanzend bruin. Hoe moet dit ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Het beste antwoord

Als je de kip gemarineerd hebt, kan je de marinade in een pannetje even op het vuur zetten en even opkoken.
Haal het pannetje van het vuur en doe er enkele lepels vloeibare honing bij.
Roer de honing dan door de hete marinade tot ze geheel opgelost is.
Als de kip halverwege is in de rookoven, kwast je hem om het kwartier even in met deze glazuur.
Zo krijg je in elk geval een mooi glazuurlaagje op de kip.

Erg lekker in combi met een Oosterse marinade;
soya saus,olie, knoflook, Spaans pepertje, gember, limoen,
en bruine basterdsuiker.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wow dat me ook echt lekker.
+

Andere antwoorden (2)

Insneren met een beetje olie voordat je gaat roken, maar ook echt verse filet nemen en geen diepvries. Neem bijv ook dijenfile nog lekkerder!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naast olie kun je de filet ook met een beetje honing insmeren