Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je aardappelpuree in het voren maken en later opwarmen?

En wat is dan de beste manier van opwarmen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
27.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja, natuurlijk kan dat. Opwarmen gaat het beste in de magnetron, of eventueel in een koekenpan (maar dan is het meer een soort opbakken).
Au bain marie op het vuur kan natuurlijk ook, maar dat is best wel bewerkelijk en duurt vrij lang, omdat het vrij dik is; dat levert dan bijna geen tijdwinst meer op.

Als je aardappelpuree uit een pakje bedoelt : dat hoef je alleen maar aan te roeren met heet water of melk, dus dat kun je beter doen op het moment dat je het nodig hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het het lekkerst om het in de oven te doen. Beetje paneermeel erop en een paar klontjes boter. Heerlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt lekker. Hoe heet zet ik de oven dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ca. 30 min. doen op 175 graden. Wel de oven eerst voorverwarmen en opletten dat het niet te donker wordt. In de meeste recepten staat 200 graden en een kortere tijd, maar die zetten de puree in de oven als ze hem net gemaakt hebben en dan is hij natuurlijk nog niet door en door koud. Misschien voor de zekerheid eerst een kwartier afgedekt met alum.folie en daarna nog een kwartier "bloot".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, lekker, of met kaas erop!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook blokjes gekookte ham erdoor is lekker!
Niks in de magnetron of oven weer verwarmen.
Maak de puree, voeg dan niet teveel melk toe, zodat het
een beetje "kruimig" blijft. Bij het opwarmen doe je de rest
van de melk erbij (naar believen) en heb je een super verse puree. En goed warm !! vergeet de peper niet !!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding