Ik heb een paar maanden een ketnet bakbox gekregen, daar zit een vorm in.Maar kan die vorm in de oven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Het beste antwoord

De uitsteekvormpjes zijn bestemd om koekjes uit de uitgerolde deeglap te steken en mogen niet in de oven.
De siliconen cakevorm mag wél in de oven. Hij kan temperaturen van -40 tot 230 graden C. aan.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik neem aan dat je niet gewend bent om te bakken met siliconen?
Tips; voor het eerste gebruik moet je hem even afwassen, naspoelen en goed afdrogen. Hij hoeft niet ingevet, alleen bij een vorm als tulband ofzo, dus met randjes als versiering in het deeg, kan je beter insprayen met een bakspray. Voor een gladde cakevorm hoef je niet in te vetten. Snijd nooit in siliconen en laat na het bakken het gebak het best in de vorm afkoelen. Doordat de vorm zo flexibel is, loop je bij pas gebakken, nog warm gebak, eerder risico op breuk.
Als je de vorm gaar vullen kan je hem het best al op het rooster neerzetten en met rooster en al in de oven verplaatsen. Zo blijft hij mooi glad omdat de vorm zo bewegelijk is als je hem zo vastpakt aan de rand ofzo. Ook wordt de bovenkant bij bakken in siliconen sneller bruin dan bij een metalen vorm. Is wel lekker knapperig natuurlijk, maar als het te donker wordt en hij is nog niet gaar, kan je er beter een velletje alufolie opleggen.
amc
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

de Bakbox bevat als het goed is een handige siliconen cakevorm en daar kan je mee bakken
en de grappige uitstekers voor koekjes,daar steek je de koekjes mee uit
die zijn dus niet geschikt om mee te bakken