Kun je kuipjes van boter gebruiken om bijvoorbeeld pastasaus in te vriezen?

Goedendag Allemaal, misschien ene gekke vraag maar kun je kuipjes van boter gebruiken om bijvoorbeeld pastasaus in te vriezen?

6 maanden geleden
in: Koken
Rieneke1
6 maanden geleden
ja hoor, geen probleem.
bamibal
6 maanden geleden
Je kunt ze alleen niet in de magnetron ontdooien. Als het plastic van het kuipje (plaatselijk) te warm wordt, vervormt het en loopt de saus door je magnetron.

Antwoorden (1)

Ja, dat gaat prima. Maar trek er wel vooraf, of direct na het invriezen, een plastic zakje strak omheen en sluit dat goed af. Zo nee, dan zal je pastasaus gaan droogvriezen omdat een boterkuipje niet luchtdicht afsluit.
6 maanden geleden
reus_lucius
6 maanden geleden
Oke dank je wel