Wat is een goeie maaltijd voor een avonddienst?

Iets wat niet teveel werk is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
15.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maakt dat verschil?? Maar ik werk in de thuiszorg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, ja natuurlijk ik moet wel veel bewegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je in de kerk een avonddienst op moet opdragen,zal gewijd voedsel misschien meer voldoen.
Zo zie je maar weer,dat je een vraag op diverse manieren kunt interpreteren.
Om misverstanden te voorkomen wees duidelijk in de vraagstelling!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad Molkeesje, weet je dat ik die link nog nooit gelegd heb:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik het woord avonddienst las, dacht ik gelijk aan een kerk! Bij mij kwam het idee van werk niet eens op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan vroeg je, je natuurlijk ook meteen af wat het uitmaakt wat je eet voordat je naar een avonddienst gaat:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht aan een zakje hosties met dipsaus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha.....trekt mischien wel wat meer mensen naar de kerk
;)

Het beste antwoord

Een simpele maaltijdsalade is lekker én gezond. Het voordeel hiervan is dat je het niet hoeft op te warmen en je het in een bakje oid kunt meenemen. Hier een receptje:

- ijsbergsla (of elke andere slasoort)
- groenten, zoals komkommer, tomaatjes, rucola en paprika
- pasta of stukjes gekookte aardappel met schil
- een dressing, kant en klaar uit een pakje of makkelijk zelf te maken met wat olie, azijn en eventueel kruiden
- vlees of vis, zoals gamba's, gerookte zalm of kip (voor een vegetarische salade kun je dit natuurlijk weglaten)
- eventueel nog bijv. pijnboompitjes of parmezaanse kaas

Dit goed door elkaar mengen en smullen maar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

ik denk zelf 2 boterhammen met kaas (en boter) en een glas melk voldoende zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maak thuis een wrap, van een tortilla, wat sla, en plakjes vleesbeleg. Smeer op de tortilla een lekker sausje (knoflook bv, of mayo) dan sla erop, de vleeswaren erop (ham, kipfilet) en dan oprollen, en verpakken in folie.
Boullion of een cup-a-soup erbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Erwtjes met worteltjes uit blik, ragout ook uit blik, en wat rijst.
Snel klaar en lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kant en klaar maaltijd en die opwarmen in de magnetron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat begrijp ik, maar wil iets meer fantasie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die moet je er dan maar bijdenken. Nee hoor,grapje. ;-))))
Ik neem vaak mozzarella met tomaten en basilicum mee.
De tomaten in grote blokjes in een schaaltje-met-deksel, de mozzarellastukjes er in clingfilm (vershoudfolie)bovenop, basilicumblaadjes ook in clingfilm er apart bij, en in een klein jampotje m'n dressing van balsimico-azijn en olijfolie.

Als ik dan kan eten, alles even door elkaar husselen, dressing erover, broodje om te soppen erbij, en smullen maar....

Wat ik ook lekker vind : een bamipakket even opbakken met boemboe bali van Tante Lien, mie even in kokend water laten wellen, en door de bamigroenten doen met wat stukjes stemgember en gembersiroop.
M'n avond thuis eet ik het warm, de volgende avond tijdens mijn avonddienst koud, en dat is ook heerlijk.

Boemboe bali is trouwens behoorlijk heet, maar dat vind ik erg lekker. Je kunt ook bami- of nasi-boemboe nemen.

Ik ben trouwens vegetarisch, maar je kunt natuurlijk kipfilet meebakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks! Goed idee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zozo...doe maar luxe!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is hier luxe? Tomaten? Een bamipakket? Een broodje om te soppen? Gemberbolletjes? Als je avonddienst hebt, moet je tóch je groenten binnen krijgen, alleen maar boterhammen met kaas gaan het echt niet doen, hoor!!
Macaroni of bloemkool. Zo gepiept.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen een bloemkool?
Lekker, gezond en supersnel;

Kook wat pasta (zelf neem ik de groene lintpasta vanwege de kleur).

Beetje olie in de pan, kant-en-klare groentemix roerbakken, bakje zeefruit (bijv. AH heeft ze in de diepvries, het heet daar 'zeevruchtencocktail' en zit in een zak) erbij, viskruiden naar smaak, na hooguit 2 min. bekertje slagroom erover gieten en dit alles bij de pasta serveren. Lekker met evtl stokbrood en kruidenboter.
Je kunt natuurlijk ook creme fraiche of kookroom nemen.

Als je de hele zak zeefruit (500 gr.) niet gebruikt kan je er ook een pastasalade mee maken voor een andere keer.
Ontdooi het zeefruit dan in warm water, droogdeppen.Strikjespasta heb je al gekookt.
1 limoen raspen en uitpersen. In schaal een dressing kloppen van 1-2 el limoensap,-rasp, 2 eetl. olijventapenade, zout en peper. Pasta afspoelen, uit laten lekken. Pasta met zeefruit door de dressing scheppen.
Komkommer wassen, door de helft snijden (in de langte) en met een lepel de zaadjes eruit scheppen.
Komkommmer in de lengte in plakken snijden en deze in nog fijnere linten snijden. Bladsla over borden verdelen, pastasalade erop scheppen en garneren met komkommerlinten.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, klinkt goed.
Blokjes kipfilet halen en pot chicken tonight erbij, daar zit alles is en lekker :-) Ook de volgende dag, Makkelijker kannie en in veel smaken te koop ! eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je voor de avonddienst al je warme maaltijd neemt, kan je in de avond dienst wat brood nemen , met wat dan ook. Ligt er een beetje aan hoe laat je begint, en hoe laat je pauzes zijn.

Als je je warme maaltijd in de avonddienst kan nemen (magnetron bij de hand?)
Pastamaaltijden, Chinees, Indisch, Stamppot. Ik heb zelf ook regelmatig avonddienst, en dat zijn toch wel de meest voorkomende maaltjes in de avond.
Het is allemaal goed en makkelijk dus keuze volop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gekookte rijst,met groente naar keuze,bijv doperwten ,boontjes of sla,en een blikje ragout,snel klaar en lekker.

Toegevoegd na 2 minuten:
gewoon een kant en klaar pak voor in de magnetron!