Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een taaie rollade nog mals krijgen?

Ik heb een kleine varkensrollade rondom aan gebraad en daarna met wat water een uurtje laten sudderen. Helaas is hij gigantisch taai geworden!!

Waarom is dit en kan ik het nog redden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
10.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wat jammer!
Een varkensrollade moet eerst rondom 'bruin' gebraden worden en vervolgens op een plaatje op heel laag vuur een tijd lang [30 à 45 minuten] garen. Eventueel nog een klont boter/margarine erbij doen.

Wil je vlees met water laten sudderen, neem dan WARM water, anders schrikt het en daar zit je dan met TAAI vlees...

Problemen beginnen vaak met haast, waardoor men te snel en te warm [te hoog vuur] bezig is.

De oplossing vond ik in de bron :

>>>Taai vlees wordt weer mals door het eerst in water met wat azijn en zout te koken (30 min.) afdrogen en vervolgens kan het gebraden of gebakken worden.
Om rollade en ander vlees lekker mals te houden kun je deze het best heel langzaam garen (90 graden) tot dat het een kern temperatuur heeft gekregen van 72 graden.
- Girtje

http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=koken&label=Vlees
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding