Hoe lang grill je kleine stukjes kippenborst op 180 graden in een contactgrill?

Ik heb het onderstaand product gekocht en zou graag kleine stukjes kippenborst ermee grillen op 180 graden;

Video:

www.youtube.com/watch?v=M4hiEqDmozo

Productpagina:

www.contactgrillshop.nl/product/166725/espressions-multi-grill-ep8200.html

Weet iemand hoe lang (hoeveel minuten) ik gemiddeld moet grillen eer de kip echt gaar is? Weet iemand dat?

Dank bij voorbaat

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
5.3K

Het beste antwoord

Belangrijkste maat is dikte. Bij een product als kipfilet is salmonella en E-coli bij "normale" beginbesmetting in ca 20 seconden kapot wanneer het boven de 73 °C is geweest. Eiwitten stollen bij ongeveer dezelfde temperaturen. Dus als kipfilet niet meer glazig is, en niet meer "inveert" is het gaar. En daarmee voldoende bereid.

Ook kun je met oventhermometer (met meetprobe) van de IKEA (ca € 9,-) meten of de temperatuur boven de 75 °C is geweest, weet je precies hoe jouw kipstukjes het op jouw contactgril doen.

Wel een tip : niet te lang, want dan word de filet droog. Marineren helpt maar maakt vaak je filet zout. Zelf gebruik ik liever kippedijfilet, smaakt vele malen lekkerder, en is ook gezond!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Warm de grill voor op medium stand
als je van te voren marineert worden ze lekker mals en sappig
of maak er sate's van makkelijker met omdraaien
de kipstukjes gaar gebakken, ongeveer 4 tot 6 minuten
wel regelmatig omkeren je kan eventueel er eentje proeven of het gaar is
want ik weet niet hoe groot/klein de stukjes zijn