In blik is even gezond als vers, en vaak ook goedkoper en makkelijker te bereiden!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
je vraagt om het verschil blik-diepvries.
De vis-zelf bevat evenveel gezonde bestanddelen.
Bij vriezen wordt de vis vaak direkt na schoonmaken en portioneren ingevroren.
Bij het portioneren voor blik worden er stoffen toegevoegd voor het conserveren. Dat is vaak zout en soms wat voedingszuren, olie.
Kruiden ed. conserveren van zichzelf niet. Die zijn van belang voor de smaak.
Dat extra zout maakt de vis minder gezond. Je kunt het voor gebruik wat afspoelen, dat scheelt al veel.

Als je af en toe vis uit blik eet is dat niet slecht. Je profiteert dan van de gezonde vetzuren. Vriesvis heeft dat ook.
Als je gezondheid je lief is moet de afweging zijn: hoe vaak je vette vis eet en minder van belang is uit blik/vries.