hoeveel soep soorten zij er ?

bijvoorbeeld groente soorten of vis soorten of vlees soorten of andere soepen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.8K

Het beste antwoord

er is een oneindig aantal soorten soep, het wordt alleen maar beperkt tot het aantal verschillende ingredienten die je ervoor hebt.
alle groenten, alle soorten vlees en alle soorten vis kun je gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
en dan vergeet ik nog alle soorten paddestoelen, die zijn bijzonder geschikt voor soep... zolang ze niet giftig zijn.

Toegevoegd na 22 minuten:
manier om soep te maken:

neem het hoofdingredient van de soep die je wil hebben (champignons vandaag?).

doe een beetje olie in de pan, maak dit heet en doe de champignons (in stukjes) in de pan. Al roerend een beetje 'aanzetten' zodat het een beetje bakt. Dan doe je er een beetje water bij (een beker), en kruiden, zout, andere dingen waarvan je denkt dat het ook lekker in deze soep is. Als de champignons een beetje gaar zijn, doe je er meer water bij tot je de goede hoeveelheid hebt en dan de andere spullen om de soep af te maken, bijvoorbeeld groenten, of wat room om te binden, alles kan. Alle kruiden of specerijen kunnen, van ketjap tot worchestershire saus, tabasco of knoflook, noem maar op.
Als je er groenten in wil doen dan moet je goed bedenken hoe je die groenten wil hebben, knapperig of helemaal gaar. Afhankelijk daarvan doe je de groenten korter of langer in de soep.

Op deze manier kan je elke soort soep maken, bloemkoolsoep of boerenkoolsoep, eekhoorntjesbroodsoep, kippensoep, paprikasoep....

lijstje kun je zelf wel veel langer maken, improvisatie maakt het erg leuk.
itsme
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Oneindig veel.
Elke keer als ik soep maak is 't weer anders, dat geldt ook voor veel anderen neem ik aan. Zo kun je dus eindeloos blijven varieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik rotzooi maar wat an
Zoveel als er ingrediënten zijn. En dat nog de variaties onderling. Dus dat is nooit in een aantal uit te drukken.

Ik heb hier wel een soepensite voor je. http://soep.linksstart.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ontelbaar veel variaties..
Het overkomt iedereen wel eens dat een gerecht te nat is, of dat blijkt dat tijdens het koken toch teveel vocht is toegevoegd. Geen nood, maak er dan een soep van.
Bijvoorbeeld een pastasoep van een veel te natte macaroni (voeg enkel nog wat bouillon toe of tomatensap om het een echte soep te laten zijn) of een aardappel-stamppot-soep, te maken van elke stamppot die dreigt te mislukken. Ook een veel te natte hachee kan goed doorgaan voor goulashsoep, en een vispotje tover je gemakkelijk om in een bouillabaise!

Ook van oud brood kan je gemakkelijk een broodsoep maken, het bekendste bij mij is de uien-broodsoep, die enkel bestaat uit brokken oud brood, wat gebakken ui en een halve liter bouillon met een flinke scheut wijn of bier. Heerlijk en het kost bijna niks!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn heel veel soepsoorten. Een Tsjechische journalist had een pan soep en elke dag gooide hij het restantje van zijn warm eten in de soep, zo was de soep iedere dag anders en dat is dan nog maar van een persoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn net zo veel soepen als er ingrediënten zijn.
Doe de koelkast open pak er iets uit en maak er soep van, zowel helder als gebonden.
Boter, bloem, melk, bouillon en je hebt een gebonden soepje. op smaak maken ingrediënten er bij, gaar maken en klaar is je soepje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oneindig, hoe meer fantasie je hebt...........al mijn soepen hebben en andere smaak, het zijn nooit dezelfde...