zijn oven gerechten nog lekker als je ze later opwarmt ?

mijn man is altijd savonds laat pas thuis en eet bijna altijd uit de magnetron.

ik heb wel eens zin in oven gerechten. zoals aardappel anders of lasagne.
zijn deze dingen nog lekker als je ze later opwarmt ?
en zo ja kan het dan in de magnetron ? of moet ik het in de oven dan weer opwarmen of zou het dan aanbakken

13 jaar geleden
in: Koken
29.6K

Het beste antwoord

Veel gerechten zijn juist lekkerder als de smaken goed zijn ingetrokken, dus maak je geen zorgen. Lekker nog wat verse kruiden erover (basilicum, bieslook, koriander os -platte- peterselie) maakt alles nog net iets smaakvoller!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

is geen probleem joh, gewoon ff in de magnetron opwarmen en klaar is kees. en blijft gewoon lekker.
smakelijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dingen waar echt een korstke op zit, worden niet lekkerder in de magnetron, lasagne kun je best doen
anneliez
13 jaar geleden
Gewoon lekker opwarmen in de magnetron, niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien je de ovengerechten goed afdekt met Alu-folie, kun je ze prima in de oven opwarmen. Zorg er voor dat ze niet uitdrogen, dit risico is groter in de magnetron dan in de oven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk Vind ik het opgewarmd lekkerder! (niet tegen mijn vrouw zeggen haha)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Da's een goeie!
De meeste gerechten die je kunt opwarmen in een magnetron, kun je ook opwarmen in een oven. Of het ook lekkerder is verschilt per gerecht. Je kunt het ook opwarmen in een pan (anti-aanbak) dat doe ik vaak, de smaak is veel lekkerder en het bakt niet zo vlug aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van wat je wilt opwarmen, vind ik het lekkerder om het in de oven op te warmen dan in de magnetron (maar dat is persoonlijk).
Soms is het lekker om er nog wat extra kruiden en geraspte kaas over te strooien en dit dan in de oven te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is dan, om te kiezen voor een combinatie magnetron/oven (of grill) . Alleen magnetron maakt slap en suf wat krokant was en te lang oven droogt uit en maakt hard.