Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn oven gerechten nog lekker als je ze later opwarmt ?

mijn man is altijd savonds laat pas thuis en eet bijna altijd uit de magnetron.

ik heb wel eens zin in oven gerechten. zoals aardappel anders of lasagne.
zijn deze dingen nog lekker als je ze later opwarmt ?
en zo ja kan het dan in de magnetron ? of moet ik het in de oven dan weer opwarmen of zou het dan aanbakken

13 jaar geleden
in: Koken
29.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Veel gerechten zijn juist lekkerder als de smaken goed zijn ingetrokken, dus maak je geen zorgen. Lekker nog wat verse kruiden erover (basilicum, bieslook, koriander os -platte- peterselie) maakt alles nog net iets smaakvoller!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

is geen probleem joh, gewoon ff in de magnetron opwarmen en klaar is kees. en blijft gewoon lekker.
smakelijk...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dingen waar echt een korstke op zit, worden niet lekkerder in de magnetron, lasagne kun je best doen
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Gewoon lekker opwarmen in de magnetron, niks mis mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien je de ovengerechten goed afdekt met Alu-folie, kun je ze prima in de oven opwarmen. Zorg er voor dat ze niet uitdrogen, dit risico is groter in de magnetron dan in de oven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk Vind ik het opgewarmd lekkerder! (niet tegen mijn vrouw zeggen haha)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Da's een goeie!
De meeste gerechten die je kunt opwarmen in een magnetron, kun je ook opwarmen in een oven. Of het ook lekkerder is verschilt per gerecht. Je kunt het ook opwarmen in een pan (anti-aanbak) dat doe ik vaak, de smaak is veel lekkerder en het bakt niet zo vlug aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van wat je wilt opwarmen, vind ik het lekkerder om het in de oven op te warmen dan in de magnetron (maar dat is persoonlijk).
Soms is het lekker om er nog wat extra kruiden en geraspte kaas over te strooien en dit dan in de oven te zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is dan, om te kiezen voor een combinatie magnetron/oven (of grill) . Alleen magnetron maakt slap en suf wat krokant was en te lang oven droogt uit en maakt hard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding