Waarom kan je rabarber niet steeds opnieuw opwarmen?

mijn moeder zegt steeds dat je rabarber niet elke keer opnieuw kan opwarmen waarom eigenlijk niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.2K

Het beste antwoord

Dat klopt niet. Misschien is die misvatting ontstaan doordat in rabarber oxaalzuur zit, net als in spinazie. En van spinazie werd vroeger gezegd dat je dat vanwege nitriet niet moest opwarmen, maar dat bleek mee te vallen dus daar is men van afgestapt. Rabarber kan je zo vaak verwarmen als je maar wilt, er verandert niets aan de samenstelling.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kun je gewoon doen. Veel mensen denken/dachten dat er nitraat zit in rabarber, maar dat is zelfs nitraatarm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het dan volgensmij giftig word! Nitraat word omgezet in nitriet! Dit weet ik niet zeker! Maar volgens mij wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oepss.. Fouttjee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat om rabarber, niet over spinazie!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt!!!!!!!!!!!!!!!