Wat is het verschil tussen een staafmixer en keukenmachine?

Bij veel recepten staat dat je gebruik moet maken van een keukenmachine. Deze heb ik niet maar ik heb wel een staafmixer. Kan ik de staafmixer gebruiken in plaats van de keukenmachine?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
4.6K

Antwoorden (2)

Een staafmixer is meer voor het pureren, je zult er geen eiwit of slagroom mee stijf en luchtig krijgen. waarschijnlijk slaat hij die gewoon kapot.
Een keukenmachine kan dat wel
anneliez
10 jaar geleden
Hangt van de staafmixer af: sommige staafmixers hebben wat uitgebreidere accessoires waarmee je kunt slagroom kloppen, hakken etc. Wat je met een staafmixers in ieder geval absoluut niet kunt doen is deeg kneden. Daar heb je toch echt een mixer of keukenmachine voor nodig.