Doe er wat citroensap op (liefst van verse citroen) dat houdt alle rauwkost wat langer goed en mooi helder van kleur.Verder in een schaaltje afdekken met folie,of in een afsluitbaar bakje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In een bakje in de koelkast lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een afsluitbaar bakje in de koelkast, met wat huishoudfolie erover. De folie laten aansluiten op de wortel, zodat er geen lucht bij kan. En dan nog eens de deksel er dus op.
Dan kun je het wel een paar dagen bewaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Of eerst wat citroensap erover sprenkelen, dan blijft het ook mooi oranje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt. anders wordt het bruin en de smaak gaat ook achteruit.
je kan ze langer fris en krokant houden door er wat kruidenazijn en heel klein beetje suiker op te doen (het principe van opgelegde groeten zoals bvb bij augurken)

(neem frambozenazijn of dragonazijn, da's zoeter en lekkerder en niet zo scherp als gewone huishoudazijn)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak een eenvoudige niet te zure sladressing zonder olie (dat stolt in de koeling) en doe dat door de wortelsalade. In een afgesloten bakje in de koelkast bewaren houdt zich zeker 3 dagen. Olie kun je bij het opdienen naar believen toevoegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geraspte wortelen in een plastic bakje doen en afsluiten. Toch weer wat slap geworden? leg ze een half uurtje onder water...werkt ook met radijs welke slap is geworden..