Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik zelf american frietsaus maken?

Ik woon in het buitenland en kan dit hier niet kopen. Ik bedoel dus de American frietsaus zoals van Remia, of zoals de Mc Donalds die heeft of zoals de Madsaus.
Op de verpakking van Remia staan veel E stoffen en kleurmiddelen ed op, dus een recept die qua smaak in de buurt komt zou mooi zijn (en nog gezonder ook)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
5.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De saus is gemakkelijk zelf te maken.­ Er zit mosterd, ketchup, uienpoeder en dille in.­ Waarschijnlijk ook kurkuma wat de saus zijn gele kleur geeft.­ Kerrie is lekkerder!
Dille is het zo genaamde geheime kruid wat er in zou zitten.­ Meng dit met elkaar en je komt een heel eind in de buurt, vaak nog veel lekkerder.­
Voor degene die niet bang zijn van een beetje koken, zet wat fijngesnipperde ui aan en voeg wat kerrie toe.­
Laat dit afkoelen en maak van eidooier, dragonazijn, mosterd en olie een mayonaise.­
Voeg de uien en kerrie toe, snij wat dille fijn en meng dit door de mayonaise.­
Breng het eventueel nog op smaak met tabasco, peper en zout.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dille? Ik meende altijd de smaak van dragon te herkennen, maar daar ben ik ook niet erg zeker van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet het verse dille zijn? En heb je een alternatief voor dragonazijn. Als vraagsteller inhet buitenland woont zal er geen dragonazijn te koop zijn, denk ik.

Andere antwoorden (1)

De american fritesaus word gemaakt met uienpoeder, mosterd, ketchup,kerrie, dille en peterselie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding