Wie heeft voor mij het recept van Masterchef Australie. de BBQ met sardines met een saus waarin ansjovis verwerkt waren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (3)

mischien kun je op de websie vanmaster chef kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sjatotjes in dunne schijfjes snijden en in kom doen met 25 ml.sherryazijn erbij. 50 gram ansjovis snijden/hakken en samen met 1 teentje gehakte knoflook toevoegen. fijngehakte schil van een citroen erbij en 1 eetlepel fijngehakte perterselie en 125 ml. olijfolie erbij en goed mengen.
op bord perterselie en afgespoelde kappertjes leggen en olijven erover verdelen. dan wat van de dressing erover.
verse sardientjes op de huid kruiden en met olie, zout en peper bestrijken en venkelzaad erover strooien. dan ongeveer 2 minuten grillen en op het bord leggen. rest van de dressing erover

ik hoop dat je deze bedoelde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fish Sauce is een overblijfsel van ansjovis en het zeezout waar mee het is ingemaakt + wat conserveringsmiddel en suiker!
Te gebruiken met uiteraard div. vis recepten.

Toegevoegd na 9 minuten:
Nuoc cham is de naam in china en sri lanka
De ansjovis wordt in keernetten gevangen en levend in een ton geschept met toevoeging van bijna net zoveel zout als vis.
Van de resten wordt later de nuoc vissaus gemaakt
Dit alles met bewondering gezien in Sri Lanka